Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 14 april 2010

Vi befinner oss i era kvarter.......

En underbar vårdag är till ända.....

Mannen bredvid mötte upp vid galleriet idag där jag varit värd. Han passade på att se utställningen också. På eftermiddagen hade vi en del besökare som jag fick förmånen att guida. När de sista besökarna gått för dagen letade vi upp en grekisk restaurang och åt middag tillsammans. Det är inte något som vi gör alltför ofta. Men vi uppskattar att vardagslyxa när vi får chansen. Vi har goda vänner som bor i närheten av galleriet som vi givetvis kontaktade och upplyste om att vi befann oss i deras kvarter. Vi hade precis betalat notan när de ringde och undrade om vi kunde träffas över en kopp thé. Vilken härlig avslutning på dagen! Vi har mycket att göra på varsitt håll så det är inte så ofta vi träffas......därför finns alltid mycket att prata om när vi ses.
En underbar onsdag har nått sitt slut! Tänk att man aldrig riktigt kan veta vad en ny dag kommer att innehålla......

5 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Är inte det det som gör livet värt att leva?
:)

Tigris Predikantan sa...

Är inte det det som gör livet värt att leva?

Åsa sa...

Just sådana där dagar då det händer lite spontanroligt utöver det vanliga, de är bara för underbara!

Lysande ögonblick! sa...

Tänk så härligt att det faktiskt är så. :-)

Ha en fantastisk dag!

Vicke sa...

härlig bild och det är tur att vi inte vet vad som väntar runt hörnent