Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 26 april 2010

Feber, då är man inte sjuk!

De här nya A-kassereglerna blir man inte klok på. Jag hostar fortfarande, känner mig som en urlakad böckling och har feber som kommer och går. När jag var hos läkaren hade jag ingen bakterieinfektion, sänkan var normal och febern var "bara" 38 grader.
Läkaren konstaterade att det var en virusinfektion och att feber på 38 grader och nedåt inte är feber. Alltså är jag inte sjuk????? Jag trodde 37 grader var normaltemp men nu har man tydligen höjt den till 38 grader???? Alltså får jag inte vara sjukskriven längre........jag ska i alla fall göra ett försök till med en annan läkare. Annars får jag släpa mig till jobbet i morgon.

Lutar fortfarande....

6 kommentarer:

Frogprincess sa...

Det är för jäkligt som det har blivit.
Inte nog att man känenr sig dålig, man blir ju stressad av att man måste bli frisk också och det gör inte sjukdommen lättare...
Krya på dig!!!
Bloggsvar: Det är klart att du ska ha en stor damm när du får möjlighet. Det är lite jobb, men det är det värt!

Yvonne :-) sa...

synd att ni arbetar så mycket.Men känner du någon som är intresserad så hör av dej.
Kram!

Lysande ögonblick! sa...

Vad galet. Hoppas du känner dig bättre snart. Många kramar!

Monica sa...

SÖK EN ANNAN LÄKARE IDAG! Självklart är 38 grader feber, det var det dummaste jag hört!!!!! Sedan hosta på det......det sliter för mycket på kroppen om man går med "småfeber" en längre tid. Vad var de för någon "tölp" du träffade????????? Du ska vara hemma denna vecka också! Punkt, slut. Kroppen behöver den vilan efter en Virusinfektion. Ser du att nu är jag arg som ett bi...?????? jag har arb. som sjuksköterska i 37 år så jag vet vad jag pratar om!!!!! Hör av dig så jag får höra hur det går! Annars går jag här hela dagen och ondar upp mig! Kramen.

Daniel sa...

Ja sök en ny läkare genast

Om inte 38 e feber ja då attans e nåt fel på denna jord.

Vicke sa...

vad var det för läkare??