Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 5 april 2010

Våren är sen i år!



Försökte hitta lite illustrativa bilder på mammas nya dator. Men hon hade inte lagt in några bilder alls......det här är en av exempelbilderna, och det är väl aldrig fel med tulpaner! Igår tog vi en tur med kamerorna i det vackra sörmland. Våren är sen i år, hur sen får ni se när jag är hemma igen!

7 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Det ser jag fram emot. Ha en skön annandag!

Åsa! sa...

Ja, nog är det litte senare än vanligt alltid. Risken är väl att det blir en explosion i naturen när väl värmen kommer.

sannof sa...

Japp h ä mssor med snö ännu.. men irabatten finns i allafall snödroppar.. ha det gott..=)

Pia sa...

Tulpaner är underbara!!! Här ligger de fortfarande nedbäddade i ca 50 cm snö! :o( Men våren är på gång..

Monica sa...

Nu kommer jag "tassande"...vill bara önska livetskrigare God Natt & var rädd om dig!

lassika sa...

Kram

gråvarg sa...

Vindsnurrorna är bara småskaliga som mest, då det behövs tusentals av de största modellerna för att ersätta bara ett par turbiner eller en kärnreaktor. Om vattenkraft är fult eller inte, det är en fråga om smak och vilket verk man tittar på. Olidanstationen här i staden tycker jag är relativt snygg och smälter in bra, men så är kraftverksdammen mera känd under ett annat namn: Vänern. De norrländska verken gör däremot mycket inverkan på miljön.