Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 27 april 2010

Fördelen, det finns nästan alltid en fördel......

Jag skriver nästan alltid eftersom jag vet att det finns situationer människan kan hamna i utan några som helst fördelar. Lyckligtvis är det sällan vi i västvärlden hamnar i dem......
Att se fördelen, att hitta den, är en gåva som gör det lättare att leva.........ibland är fördelen att man kan lära sig något, bli mer empatisk och förstå andra......

Min fördel just nu är mycket banalare än så.........jag får sovmorgon hela veckan! Jag älskar att få sova så länge kroppen vill......idag vaknade jag klockan nio. Härligt! Mannen bredvid serverar alltid kaffe på sängen om han kan......det uppskattar jag också!

Att vara sjuk kan ha sina fördelar!

4 kommentarer:

Monica sa...

Godmorgon, kul att höra att det finns hopp om "livet" för dig. Visst är det väl skönt & få den där första koppen kaffe i sängen...njut, vännen. Önskar dig en bra dag.
Du får en till varm krya på dig kram från mig.

Frogprincess sa...

Javisst kan det ha sina fördelar.
Bloggsvar: Jag tänker på reflexerna som sitter på pinnarna vid vägkanterna. baksidan av dem är ju två runda reflexer och när pinnen ligger i dikeskanten så ser det ut som ögon. Så visst tror man att vägrenen är full av katter och rävar och andra djur som vill springa upp framför bilen.
Ha en bra dag och krya på dig!!!

attis sa...

Hej vännen. visst är det en fördl att få sovmorgon . mindre skoj då att vara sjuk. Du får krya på dej. Ha det gott.
Kram

Yvonne :-) sa...

Visst kan det ha fördelar att vara sjuk.Man får vila,kaffe på sängen och bli ompysslad..Vad snällt av dej att höra om det är någon som vill ta hand om Caisa.Kraya på dej! Kram!