Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 3 april 2010

Utomhusfika!

En kaffebrygga, vem vill inte ha en sådan?

Våra grannar bjöd på fika i trädgården idag, och solen värmer! Härligt med första riktiga utomhusfikan i glada vänners sällskap. Har ni tänkt på hur gott kaffe doftar när det dricks utomhus? Jag brukar ta kaffe på trappen hela sommaren och nu har säsongen definitivt börjat!

13 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Det är skönt att vara ute och göra någ så att man glömmer sorgen.Kram!

Tigris Predikantan sa...

Ja, riktigt fint väder idag!
:)

Vicke sa...

ja, det är gott med fika när man är ute

Åsa! sa...

Så härligt det låter med utomhusfika!

ansepanse sa...

härligt att kunna fika utomhus igen
kramar

Stina sa...

Mmmmm...håller med...jag flyttar ut så fort det bara går...

lassika sa...

God morgon där.
Nu när jag läser din blogg så tror jag att det är samma som jag tittat på, men har än inte kommit på hur man får in allt.
Kram

Monica sa...

Ja, visst är det extra gott med en mugg kaffe ute i det fria...Hoppas att din Påskhelg flyter på som du tänkt dig.
Påskram från mig.

Frogprincess sa...

Speciellt de första kopparna för säsongen, de doftar bäst :-)
Svar: jag kan inte påstå att reklamen jag har på min blogg drar in stora summor... Inte mycket alls faktiskt och jag funderar på att strunta i en del.

Lysande ögonblick! sa...

Jag håller verkligen med, allt som är äts och dricks ute smakar bättre. :-)

Veiken sa...

Mera sånt! Fika överallt utomhus, lääänge, det ser jag framemot nu!. Hoppas din påsk har varit fin!...

Anonym sa...

Hej vännen
Gud va mysigt
Ja en sådan brygga hade man ej tackat nej till
Kram fortsatt trevlig påsk

Kaffehörnan

MICKAN sa...

Härligt!!! Påsken har varit bra förstår jag med tanke på den fina bilden. Jag har flyttat och utanför finns det verkligen fullt av djur. Naturnära kan man säga, det vimlar av dovhjort och vildsvin utanför husknuten ...hehe. På kvällen ser man ögon överallt.