Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 7 april 2010

Jag ser färger!


Det är verkligen en hel del att förbereda.....
Vi målar mest akryl på canvas men eftersom vi är rätt många som målar på en liten yta så är det lätt att färgen sprider sig. Så det blir mitt och mina kollegors arbete att fixa kanterna där färgen släppt och att måla över oönskade prickar som spridit sig från grannen. När det är klart ska upphängningsanordningar fästas och tavlorna packeteras. Så jag känner mig alldeles snurrig nu.......rött, svart, guldockra, turkost, lila, gult, rosa, ultramarin, process cyan........jag ser färger!

9 kommentarer:

Vicke sa...

att se färger är ju bättre en svart o vitt iaf

Pia sa...

Så spännande med vernissage och tv-inspelning.. :o)

Monica sa...

Härlig tavla, jag ser en kvinna till höger som står med armarna utsträckta. Tackar säkert för att hon fick vara med på ett hörn.....
Synd att jag inte är i Stockholm under de dagarna som tavlorna visas!
Ha en bra kväll.

Fenixmonas sa...

Klart du ser färger, det är ju bara färger hela tiden förståss...kramiz

Lysande ögonblick! sa...

mer färg till folket. jag blir mer och mer nyfiken på utställningen ju mer du skriver om den. ler. du verkar ha en härligt jobb. :-)

lassika sa...

Jag håller tummarna att det går bra
Kram

MICKAN sa...

Jag gillar akrylfärger också. Fördelen är att det torkar snabbare. Ha en riktigt bra dag!

sannof sa...

Jag blir så sugenpå att måla tavlor när jag är in och kikar här.. är väl färgerna som lockar.. snygga tavlor..=)

Daniel sa...

Ja mer färg till folket!!!