Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 13 april 2010

Det har blivit alldeles för mycket chips den sista tiden......


Naturens egen tavla.....

För mycket chips och för mycket tavlor......på något sätt hänger det ihop. Därför puttrar en god och närande soppa på spisen. Potatis och purjolöksoppa mmmmm.......känns som kroppen behöver det efter alla onyttigheter.Idag var det snudd på en alldeles vanlig dag på jobbet. Vi skurade och oljade parkbänkar. Tänk bara, frisk luft och motion samtidigt! På eftermiddagen var jag på en föreläsning om tvångssyndrom. En av föreläsningarna leddes av en kille som själv led av dem. Han beskrev en vanlig vardag för oss.......om hur hans morgonritualer gick till. Han måste tex räkna till fyra varje gång han gjorde något eller göra samma sak fyra gånger. Han hade utvecklat otroliga system för att bara läsa sporten i tidningen på morgonen. Tur att jag "bara" behöver sätta klockan på "snooze" en gång innan jag kliver upp!

11 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Ja, måste hålla med dig: jag kollar alltid att det inte finns stora vassa knivar framme innan jag lägger mig.
:)

Stina sa...

Jag lider av "tvångssyndrom-light", har vissa rutiner som måste följas både vid uppstigande och sänggående :)
Chips är ju också potatis, alltså näringsrika..

Lysande ögonblick! sa...

hm...jag måste alltid känna på ytterdörren två gånger innan jag lägger mig. För att säkerställa att den är låst. :-)

Yvonne :-) sa...

Måste var ajobbigt att ha tvångssyndrom,stakars människa.Alla som ville fick komma på träffen.Kram!

Daniel sa...

huh ja tack å lov har man inga tvångssyndrom (förutom att kolla kaffekokaren ett par ggr innan man far på jobb.. och om plånboken finns i väskan ett par ggr per dag... men det e överkomligt)

Chips behövs emellanåt.

sannof sa...

Tackar så mycket för tippsen .. du får gärna dela med dej mera..Jag suger åt mej som en svamp av dina bra ideer .Vill jätte gärna veta mera om skåltillverkning..Toppen.. Ha det gott vännen..

Pia sa...

Det måste vara fruktansvärt.. Jag vet att jag fick en släng av något liknande när barnen var små. Det var en viss ritual när jag lagt dem och sa godnatt.. tre gånger på raken var jag tvungen att göra samma grej! Till slut tvingade jag mig själv att bara göra det en gång och tack o lov så lyckades jag bryta min obsession!

Fenixmonas sa...

Låter som en intressant föreläsning...måste vara fruktansvärt jobbigt för de som drabbas av sådant.
Även chips är ju potatis fast i annan form...inte helt onyttigt alltså...hihihi...kramiz

Veiken sa...

Det är synd om alla som lider av tvångssyndrom. Tänk att alltid vara i händerna på sina ritualer, som måste göras....

Anonym sa...

Tvångsyndrom kan inte vara kul. Det enda (lilla) som jag kan komma på är väl att jag tvättar händerna ofta och när jag varit på toa brukar jag tvätta två gånger. Först med hård tvål och sen flytande. Det har jag börjat med det sista året, så vem vet vart det slutar. Starling =)

Monica sa...

Tass, tass - av "Pippin" blev det nu Berlin imorgon. Var rädd om dig!