Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 8 april 2010

100 tavlor!

Japp, nu är etthundra akrylmålningar packeterade och klara för transport till galleriet i morgon. Vi kommer dock endast att få plats med drygt hälften. Vi har lovat att alla konstnärer ska få vara representerade med varsin tavla och sedan ska vi koncentrera oss på att göra en bra utställning. Det blir rummet och hur tavlorna ser ut inbördes som kommer att avgöra resten. Nu är det dags att vila hjärnan med en ridtur!

8 kommentarer:

Stina sa...

Fy vad jobbigt att behöva välja ut ett visst antal när det finns så många fantastiska konstverk att tillgå. Jag kom just på att jag tyvärr inte kan se inslaget på TV4 - bor ju inte precis i Stockholmsområdet :) Trist att de inte visar det på riksnyheterna också...kollar för säkerhets skull...

Monica sa...

100 tavlor....de blir inte lätt att "plocka" bort vissa. Hoppas bara att konstnärerna själva blir nöjda! Sedan det där med att hänga upp tavlor är inte lätt!!! en liten felplasering av någon tavla kan "lätt" förstöra många andra tavlor. Vill inte byta med er som skall hänga konstverken. Skriver nu av egen erfarenhet! Ut på Frisse & rensa bort lite av de grå cellerna. Sen ska du se att imorgon kommer allt lösa sig. Lycka till.
Kram.

Åsa! sa...

Hoppas du fick en riktigt skön ridtur!

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan! Vilket mastodont jobb, en stor utställning! Kramen

lassika sa...

Håller tummarna att det går bra
Kram

sannof sa...

Härligt med utställning hoppas det går bra med många besökare.. lycka till

Vicke sa...

då hoppas jag att det går bra på gallerian och att du får en trevlig helg

Veiken sa...

Korsm vilket jobb du lägger ner. Hoppas att det blir riktigt lyckat;) .