Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 30 april 2010

Fattig men fin!


Även en sjukling måste uträtta ärenden. Först till vårdcentralen för att ta prover, sedan till affären för att inhandla frukt och grönt. Frissan hade en tid ledig så jag satte mig där när jag ändå passerade, tänkte att jag skulle orka med att bli ompysslad nu när penicillinet gör att jag inte smittar längre.
Sjuhundra kostade det att få bort Plupplooken och förvandla mig till en proper kvinna i sina bästa år. Alla ljusa slingor försvann och nu är jag åter brunett. Undrar vad frissan sagt om jag bett henne färga håret blått?

Jag måste iväg en vända med deklarationen också men sedan är det slut på dagens måsten.......jag har fortfarande lite småfeber när jag rört på mig :(

7 kommentarer:

Frogprincess sa...

Några blåa slingor kunde ju blivit fint, kanske.
Ha en trevlig kväll.

Stina sa...

Du menar inte att du övergett Pluppfrisyren :)
Lite blått hade väl varit häftigt... Färgade du det brunt eller? 700 bara för en klippning låter attans dyrt...men det är kanske bara jag som tycker det. Här i skånska småstaden betalar vi ungefär 370-390:- för ett klipp...
Ha en härlig Valborgs kväll, hoppas du mår så pass att du kan festa till det en smula :)

Tigris Predikantan sa...

Hum. då blir det ingen dans ikväll? *ler* Ha en trevlig Valborg!
:)

Monica sa...

Det är klart att du ska "unna" dig lite flärd under din sjukdomstid. Du är säkert jätte fin nu...och så brukar man "känna" sig själv bättre när man gjort något som piggar upp. Fortfarande feber efter att du rört dig.....hm,hm,hm - nu kommer sjuksköterskan fram! Blir LITE förundrad! Något att tänka på...vänta INTE för länge utan hadling! För nu har du väl ätit PC i några dagar??? Sköt om dig! önskar din vän ute i cyberrymden.

annsan_s sa...

Tittar in och önskar en trevlig valborg! Kram

Lysande ögonblick! sa...

Åh så spännande, blir nyfiken på hur det ser ut. Kul att du är nöjd! :-)

Pia sa...

Ja, Plupp-looken hade väl varit perfekt att fira in våren med!! ;o) Härliga bilder från Gotland!!!! Den var så fin, den med grinden.