Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 26 april 2010

Vilar ett tag till......

Vilar......

Äntligen en läkare som lyssnar! Nya prover visade att virusen städat upp så pass bra i min kropp att det var fritt fram för en hord bakterier att flytta in. Så nu har jag fått en veckas sjukskrivning till och penicillin.  Det väl sätta fart på kärringa :)
Var man kan träffa både knepiga och trevliga läkare är på vår eminenta vårdcentral i förorten. Tyvärr får man inte välja vilken läkare man vill ha, utan blir tilldelad en. Vill man sedan byta är det årslånga köer..... 

7 kommentarer:

Stina sa...

Vilken underbar bild...jag blir så glad av att se de små, spröda liven sticka upp ur täcket av torra löv :)
Tur att du hamnade hos en vettig läkare den här gången och det var antagligen också tur att du inte kom iväg på den där semestern...
Här i Skåne har vi ett s.k familjeläkarsystem, vilket innebär att man oftast får samma läkare varje gång man besöker vårdinrättningen. Det kan ju fallera om läkaren skulle råka vara upptagen eller t.o.m sjuk... Hoppas penicillinen biter på dina baciller så att du snart är riktigt kry igen. Sköt om dig!

Monica sa...

Skönt! Vad var det jag sa....!!!! Det var ju tur att du kom till en vettig läkare! Nu kan jag lugna ner mig! jag blev såååå arg, kom på mig att jag skrev arg som ett bi....och vet inte riktigt om de kan vara så arga som jag var???
Nu gäller det för "tjejen" att ta det med ro, stå vid staffliet och måla. Måla och dröm dig bort till Toscana- blått, blått(de tycker du om). Njut och ha det riktigt skönt. Det är vad du behöver! Sköt om dig & en krya på dig kram.

Tigris Predikantan sa...

Man skall ändå
vara glad att de gör något ... jag får vänta flera månader mellan varje instans som skall göra och säga sitt och nu har snart ett år (!) gått!
:)

Fenixmonas sa...

Oj, vilken pärs du åkt på...hoppas nu att du kommer på fötter pigg o glad igen! Kramiz

Frogprincess sa...

Skönt att du hittade någon som förstod iallafall.

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Underbart vackert med blåsippur. Kramiz

zeca63 sa...

den där lille såg ut som en filosof, jag tror jag byter nya kissen mot ...var det en älgunge (hjälp det heter väl något speciellt...kid det också...neej..) Nej bara skoja hehehe. Jooo Sååå stolt mamma nja sjunger själv hellre än bra och älskar singstar eller sjunga med/för små barn eller i kyrkan eller...hahaha ja iallafall gillar att sjunga men vet inte precis om andra gillar att jag gör det... Kramizar