Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 19 april 2010

Något snurrigt......


Jag fick ett sjukintyg men inte flygförbud. Läkaren var italienare och tyckte gott att jag kunde åka till Italien och kurera mig. Ha, ha......han trodde jag skulle tillfriskna fortare där. Sol, god mat och luftombyte är rena dynamiten mot envisa virus! Troligen ligger det något i det.....
Vårt flyg till Frankfurt är inställt men inte anslutningsflyget som ska ta oss från Frankfurt till Florence. I Florence står en hyrbil och väntar.....det är inte så lite irriterande. Men det finns inte en chans att vi hinner till Frankfurt i tid.

Den italienske läkaren tyckte vi skulle bila ner och strunta i flyget.........kanske det är en bra idé? Det är "bara" 500 mil tur och retur........hmmmm....

3 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

jag tror dom din doktor, lite Italiensk luft och sol gör dig nog gott. Hoppas ni kommer iväg!!!

Monica sa...

Stanna hemma!!!!!!!!!!!! Mitt råd efter allt vi varit med om i Berlin o hela Tyskland. KAOUS- bussar överfulla, tågen överfulla, hyr bil- finns inte att få tag i!!!!! Hotel priserna i städerna nästan de dubbla nu!!!!!! STANNA HEMMA!!!!!!!!! Kurera din förkylning o res senare. Det kommer INTE att fungera smärtfritt på flera veckor!!!!

Åsa! sa...

Det är lätt kaotiskt i flygvärlden, tänk så många som är drabbade på olika sätt!
Hoppas det löser sig för dig!