Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 23 april 2010

Vänder på dygnet.....

Lugn och ro?

Gick och lade mig strax efter 12 och klev upp halv 11.......vad är det för dygnsrytm? Problemet är att jag sällan hinner i säng mycket tidigare när jag jobbar.
 Men vad skönt det är att få sova när man behöver det!
Tror faktiskt en och annan rynka försvann också.......sömn är rena hälsokuren. Men en bristvara i det moderna samhället. Hur mycket lättare är det inte att gå och lägga sig på kvällarna om man besöker en stuga utan moderniteter som el. Man tänder en brasa, kurar skymning och blir naturligt trött efter en stund.........

4 kommentarer:

Monica sa...

Det var nog detta du behövde!!! Vila & sömn är EN av de bästa medicinerna för en hårt arbetande yrkeskvinna. Njuuuuuut nu och ha en jätte skön Dag!

Åsa sa...

Visst är vårt moderna samhälle ett problem när det gäller sömn och dygnsrytm. Sömnen är läkande för våra kroppar och själar! Så visst ska vi unna oss att få sova, det som är så skönt :D

lassika sa...

Låter skönt
Kram

sannof sa...

Japp , underbart att sitta så vid en brasa som sprakar vad kan vara mera sövande och avslappnande.. skönt..=)