Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 25 april 2010

Nu ska vintern städas ut!

Önskar jag hade en så här vacker trapp...

Garagerensning, buskklipping, krattning och ansning av rabatter och nu hör jag dammsugaren väsnas på altanen. Det mesta sköts av mannen bredvid, jag kan hosta takten åt honom i bästa fall. Min insats består endast av att peta ner penseérna i en kruka för att pryda trappen med. Blommor på trappen i april är nog rekord för mig.......men nu står de där välkomnande!

9 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Ja, jag tycker själv det är jätte tråkigt att inte kunna syssla med trädgården i år!
:)

Anonym sa...

Det är så läckert när man vänder ryggen åt vintern, men den fulingen kommer tillbaka. Var så säker...

Lysande ögonblick! sa...

Vad mysigt och inbjudande med penseér på trappen. Härligt. Hoppas du mår bättre. :-)

Åsa! sa...

Det är verkligen en underbar tid vi har framför oss! Hoppas du snart kryar på dig!
Och, den trappan och dörren skulle jag med kunna tänka mig :D

Fenixmonas sa...

Så härligt att få de första blommorna på plats...Här kom de ut i påskas och har faktiskt klarat alla frostknäppar efter det...kramiz

Monica sa...

Det där blev ju jätte fint, det behövs inte så mycket för att "lura" våren.
Hoppas nu att du själv kryar på dig & blir av med den eländiga hostan.

Yvonne :-) sa...

Jag har inte satt ut penseèr än.Har nog av mitt ryggskott.Krya på dej!Ja nu har vi 4 st Vill du ha en??Nattikram!

zeca63 sa...

Jepp min lille sötis...den också hehehe Kramizar

Frogprincess sa...

Mina står fortfarande på trappan, i krukorna jag köpte dem i. Frågan om de kommer ner där de ska innan de blommat över...