Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 24 april 2010

Kärleken är på gång.......

Det är väl ett vårtecken om något. Några km från vårt hem har man återskapat en våtmark. Det moderna jordbrukets alla utdikningar har gjort att sådana naturliga våtmarker försvunnit och med det djurlivet. Nu har man insett betydelsen av dessa platser och återskapat en del av dem. I "vår" pöl trivs den blå grodan........för ett par dagar såg det ut så här!

Så här blå är hanen i lekdräkt, sedan blir han brun igen.

10 kommentarer:

Stina sa...

Här är det mest ankorna som håller på :)

Yvonne :-) sa...

Mina höns är bra när de är inne Då kommer jag ihåg och kan allt;)
Det var rälia grodor du har;)

Monica sa...

Här är det katterna som mjauar & de låter som när ett litet barn skriker.

Pia sa...

Hahahaha, han kan m a o inte dölja sina intentioner!!! ;o)

Tigris Predikantan sa...

Ja, det är ju ... vår!
:)

starling sa...

Häftigt, trodde det bara fanns läbbiga paddor och grodor som var gröna i Sverige. Sådana som invaderar våra vägar när det regnat mycket, i alla fall förra våren. Jag kunde knappt vara ute och gå då. Tänk om dom hoppar upp i byxan, hahah. Starling =)

NatureFootstep sa...

det var fina grodor du har. Jag letade för några dagar sedan, men hittade inga :(

Vicke sa...

ja, vi måste bli bättre på att tänka på djuren

Fru Pusselbit sa...

Jag hade ingen aning om att en groda kunde bli blå i Sverige... det var något nytt! =)

Och det var vackra grodor också!

Lysande ögonblick! sa...

haha. underbart vårtecken. :-)