Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 28 april 2010

Vilken seriefigur liknar du?

Jag liknar Plupp tydligen.....visserligen gillar jag blått men?

Nu har många av mina bloggvänner gjort sig vårfina i håret. Dock inte jag........tror för övrigt att frissan uppskattar om jag håller mig undan ett tag till  :). Min frisyr liknar enligt egen utsago Ronja Rövardotters, dvs vild och vacker! Mycket hår i risbuskelook......rena kamouflagefrillan. Därför trodde jag att min "lookalike" hette Ronja. Men mannen bredvid hävdar att jag liknar Plupp. Ett fjälltroll som gillar djur och natur. Okej då, vissa likheter med frisyren föreligger väl och just nu är jag rätt så röd om näsan. Men blått hår???? Visserligen gillar jag blått men.......
Vilken seriefigur liknar du?????

8 kommentarer:

Monica sa...

"Gullhöna" har fått det namnet av en annan ute i cyberrymden. Tycker det är sååå roligt, så det får bli en seriefigur. Jag är mellanblod & har självlockit tjockt hår. Kan du komma på någon seriefigur som efter min beskrivning är "lookalike".
Kramen

Tigris Predikantan sa...

Ja, Tiger förståss men vissa skulle vilja påstå (sambon tycker bl.a det!) att det är My i Mumindalen! *ler*

Åsa! sa...

Ha,ha! Plupp är helt okej att likna tycker jag! Tänk om han hade sagt Fridolfs Selma du!!!
:D

Fenixmonas sa...

Tror inte jag liknar någon, men min gubbe är förvillande lik Ipren-mannen...fast bara på vintern när han har långfillsingar på sig..hehehe. Kramiz

Vicke sa...

jag har ingen aning

Stina sa...

Tycker Plupp låter gulligt....och före klippningen såg jag ut ungefär sådär :)
Nu liknar jag nog mer den tecknade versionen av Karlsson på taket...fast tyvärr utan propeller :) Min storebror kallade mig för Dunderklumpen när vi var små....och ja, kanske är jag lite lik honom också :)

Anonym sa...

Jag älskar Plupp;) Själv ser jag ut som clownen Manne, enligt sonen i huset:)

Freppsi sa...

Teskedsgumman möjligen - dock kan jag inte bli så liten.. men lika förvirrad och det händer alltid något vid fel tillfälle!! Göta Petter!!