Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 11 april 2010

Ett glas champagne.....

Idag har det varit en underbar vårdag

En dag som jag hunnit vara ute i naturen och njuta av. Jag satt på Frisse och insöp dofter av jord, hörde vårfåglarna sjunga, kände solens värme och vårvinden leka i mitt hår. En dag helt utan tavlor! Ja, åtminstone nästan. Jag har en hall som är belamrad med de tavlor som inte fick plats på galleriet och en bil  fylld av chips och cider som blev över från igår. Mannen bredvid tog tillfället i akt och åkte bort för att jobba. Det är bara jag, chipsen och tavlorna hemma. I det rådande lugnet tog jag ett glas champagne och var rätt nöjd med den gågna veckans arbete.

8 kommentarer:

Monica sa...

Skål, det är du värd! Önskar dig allt gott och hoppas att den "nya" veckan blir bra!
Kram.

Stina sa...

Ensam i huset med chips & champagne...jag vet hur jag hade spenderat dagen :)
Låter härligt med en ridtur i vårsolen, men värmen verkar dröja...åtminstone här nere hos mig.

Lysande ögonblick! sa...

Skål! Jag förstod nästan att det inte var ditt "riktiga" namn. Jag såg dig säkert utan att veta. Tänk så lustigt. Hade varit kul att få hälsa på varandra. Ett himla fint jobb ni gjorde i varje fall. Och ett glas Champagne är det du sannerligen värd!!!

Fenixmonas sa...

Det var dig väl unt! Härligt när allt gått i lås, men det kan kännas lite som om luften går ur. kramiz

Yvonne sa...

Morn!Det var dig väl unt att ta ett glas champange. Ja vi hade kul på träffen.Ha en bra början på en nya vecka.Kram!

Tigris Predikantan sa...

Den Champangen var du nog värd!!!
:)

Vicke sa...

det var du värd efter allt arbete som du la ner

lassika sa...

Kram