Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 17 april 2010

Min drömresa gjorde sig vingar och flög bort......



......men inte med flyget. Det är bara flyttfåglarna som flyger över norra Europa i dagsläget. De flög även förra gången Eyjafjallajökull hade utbrott. De störs inte av vulkanutbrott utan kommer fram till sina destinationer ändå. Enligt prognosen blir flygläget ännu värre över norra Europa nästa vecka. Men som sagt det är värre för de som ska ta sig hem. Jag får ägna mig åt att vårda min förkylning i stället och trixa med resebolag och semesterdagar. Det får helt enkelt bli Toscana en annan gång.........

Det är bara att ge sig till tåls och invänta den svenska sommaren....

5 kommentarer:

Stina sa...

Taskigt...men vad kan man göra???
Får ni ut alla pengar för resan, eller?
Resebolagen åberopar väl force majeure...
Hörde att folk kommer att transporteras med flyg från sina respektive semesterorter till Grekland för att sedan bussas hem därifrån....
Krya på dig!

Yvonne :-) sa...

Får du tillbaka dina pengar??Krya på dej..Får hoppas att mina liljor tar sig igen.Nattikram!

Marie-Louise sa...

Vad tråkigt att du måste skjuta upp resan, men det är nog bäst som det ser ut nu. ha en trevlig helg. feber härjar i min kropp också.

Lysande ögonblick! sa...

Toscana finns kvar, din drömresa är bara på paus. Men tråkigt är det. Krya på dig i alla fall!

Evisen sa...

Ja, jag har samma fråga som Yvonne! Får du tillbaka pengarna?