Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 21 april 2010

Morgon i dur eller moll?

Vaknar pigg och utvilad i rena lakan. Fåglarna sjunger utanför fönstret.......nya dofter! Efter en dusch sätter jag på mig något bekvämt och släntrar in i matsalen för att inta frukost.
Frukostbuffé! Första dagen inspekteras alla läckerheter som finns uppdukade, färskt bröd, ostar, minimozzarellas, färska oliver, coctailtomater och skinkor i alla de former. Var ska jag börja?

En annan verklighet.......vaknade....mannen bredvid gav mig kaffe på sängen, efter kaffet släntrade jag iväg i riktning mot kylskåpet, där hittade jag ett äpple att knapra på, tittade ut genom fönstret, snöblask!

9 kommentarer:

Monica sa...

Ja du älskade vän, men trösta dig med att ni gjorde rätt! Tänk vad roligt att ha det kvar... Det där med äpplet var väl tur att du hittade det! Det är nyttig!
Min vännina som är i Rom, har ej kommit hem(troligen imorgon) Ta ett varmt bad och kurera dig istället! Du kan måla utan staffli...de behöver man inte! ha en bra em. Kram.

Fröken Bovary sa...

ÅÅÅH nej.. Jag vill inte se mer snö!

Tigris Predikantan sa...

Ha,ha ... svart eller vitt?
:)

Anonym sa...

Det går som sagt fler tåg, f'låt jag menar flyg. Ni får hitta på något mysigt i Sverige istället...

Yvonne :-) sa...

Vännen,ta det lugnt.Du kommer säkert iväg lite längre fram bara.Krya nu på dej och ät åpple det ska vara bra.Ett äpple om dagen håller doktorn borta.Svar:Läste på nätet att jag måste röra mej,så att inte muskeln stelnar.

Vicke sa...

snö o rusk var det hela dagen hos mig

Stina sa...

Du får väl upplysa mannen om att du önskar frukostbuffé med allt det där goda :) Fast det var ju inte så illa med kaffe på sängen heller... På tal om snö så singlade det ner en del blaskig sådan här hos mig igår, inte alls trevligt :( Men den smälte med en gång, tack o lov...

Marie-Louise sa...

Jag tycker båda varianterna lät trevliga, =) Jag är helt övertygad att du gör det bästa av situationen. =) kram på dig.

gråvarg sa...

Synd att du vaknade andra gången... Den första frukosten lät strålande, det som väntade utanför vid den andra mindre roligt.
Visst känns det tryggt att dubbdäcken ska vara avtagna sedan en vecka, så att folk kan få halka runt på sommardäck i snöblask eller morgonfrost...