Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 5 februari 2012

Elektrifierad?

Det är något märkligt med vädertypen vi har just nu. Mitt hår blir elektriskt......även utan mössa! Jag är tvungen att preparera mig med olja och hårspray för att inte se ut som en förskrämd docka. Mannen bredvids hår börjar likna ett kattskinn....
Dessutom får jag smörja in mig med "gamla" Nivea, den brukar kännas för fet, men är nu den enda kräm som fungerar.
Elektriskt hår och skrynkeltorr hud........vad är det med den här "rysskylan" egentligen? Min kropp reagerar inte som den brukar i alla fall....
Här kommer lite bilder från gårdagens utflykt. Vädret växlar snabbt.....




Det ser lite kulet ut för änderna......rått, torrt och kallt.

19 kommentarer:

Livet och vardagen sa...

det är supertorr luft, därför blir man så där.

Monica sa...

Vi har kurat likt änderna hela helgen! Dock innomhus i den goa värmen och ljudet av sprakande kaminer.
Nivea till ansiktet...hm,hm..håret står rakt upp...nu funderar jag?
Må gott kära Ninja.
Kram kram.

Anonym sa...

Det är torrt som bara den nu.

Nett sa...

Allt det där har jag oavsett väder ;)

Rustik Romantik sa...

Åh, vad jag gillar din blogg och dina kluriga tankar! Den måste jag följa. Kram, Tina

Ann-Mari sa...

Samma här...jag var och provade kläder till mässan och om inte håret stod rakt upp, var det slickat med ansiktet...gick inte att göra något åt! Man känner sig ju inte så fin precis ;-)
kram
Ann-Mari

Tre Tanter sa...

Vilka vackra foton! Elektriskt hår känner vi igen:)

kram 3 tanter

Oljekritan sa...

Ja hu och bu, va ska dä va så kallt!! Huden blir torr och håret knastrar..Nivea, ja tack för tipset..det kan hjälpa..Platt hår som inte ens Volym-master går på..kram till dig..//Karina

Anonym sa...

det är tur änderna har fett mellan sina fjädrar annars skulle de nog inte må så bra i den här kylan. Ja, det är alltid lika kul med torr hy och elektriskt hår. Eller, nej! Men annars tycker jag det är ganska mysigt med sånt här väder. Kram kram

idémakeriet sa...

Jag känner igen det där vad du säger.
Mitt hår är likadant och fingrarna känns som sandpapper.
Ja det går åt en del olja och feta krämer.
Kram gerda

LyckligaPraliner sa...

Ingen kan ha det värre än mig. Jag är torrare än en torr skorpa. Eländigt minst sagt. Känner mig som de där stackarna på bilden längst ner. Tänkte lite att ja ja jag är ju 40 nu. Har hört att man blir torrare då :))

Ann-Louise

mariaikos sa...

Det är så här också .
Man borde kunna alstra elektrisiteten från håret till elvärme . För nu snurrar elmätaren i kylan .
Synd om fåglarna .
Kram ♥

Mita sa...

Visst blir man torr i huden på vintern. Mina händer speciellt dom blir som sandpapper. Går åt mycket smörjande.
Kul att du kikade in hos mig,
Kramen på dig!

MICKAN sa...

Åh, då är det inte bara mitt hår som reagerar på vädret.
Det blir så halt för mig att en tofs vägrar stanna kvar om man gör en vanlig hästsvans.

Härliga bilder du bjuder på!

Carina Sjölund sa...

Jag har väldiga problem med torrhet på vintern! Får smörja mig med jämna mellanrum!
Och statiskt hår har man med eller utan mössa :)
Kramen♥

Åsa! sa...

Stackars änder, så kallt det ser ut!

Augusta sa...

Dina bilder är vackra men får känslan av kylan. Stackars änder.

Kram :)

Sussi sa...

Torr i huden är jag med nu. Får smörja in mig massvis med gånger. Längtar mer och mer till vår och värme. Fina bilder..

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Usch. Stackars små birdies. Hoppas snälla människor matar dom. Brrrrrr!