Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 29 februari 2012

Det här vill jag ändra på!

-Om jag bestämde skulle jag ändra på det här! sade en av mina kollegor, när vi plockade undan efter dagens jobb.
1. Inkomstprövat barnbidrag.
2. Lägre skatt för ensamstående med hemmavarande barn.
3. Maxlön....dvs ett tak för hur mycket man får tjäna per månad.
4. Maxbelopp och minibelopp på pensioner. Alla ska ha råd att betala en tvårummare, mat, kläder, tandläkare, läkarbesök, mediciner och åka kommunalt om man har arbetat ett helt yrkesliv i Sverige, utan att behöva söka bidrag.
5. Man får endast äga två fastigheter för privat bruk per hushåll.

Undrar om kollegan har valt rätt yrke?

Nu blommar snödropparna.....och det bästa i livet är fortfarande gratis!

21 kommentarer:

lavendia sa...

Nej du har rätt. Dina bilder är så enormt fina!! Hur bara kan man hitta en rugge snödroppar vid vattnet så. Mina står bland löv.
Jag är glad ändå.
Bilderna i förra inlägget var är dom ifrån? Mycket fina de också. Men där verkar inte bara våren ha kommit.

lavendia sa...

Glömde. Du skrev att du varit på en kort visit på Rugen. Handlat litet o så. Det är ju precis så. Jag skrev inget om det, men en del kommer mest för att handla. Det är inte sylt jag tänker på då.

Jeppsson sa...

Kloka tankar tycker jag!

Anonym sa...

Härlig vår bild :) vilken fin dag vi har haft idag .... solen värmer.... härligt.

Dame Eliza sa...

Svar: Ha ha ha, ja min Penny är ju en Jack Russell! Och hennes kompis Lukas som är ett år har ännu mer energi. Efter två timmars promenad går han in och leker hejdlöst med sin boll! Men jag gillar pigga glada hundar! Vilket yrke har du om jag får fråga?

Monica sa...

Snödroppar...inte utan att det sticker till i Swedala hjärtat!
Tänkte på dig idag, vi åkte upp, upp och åter upp i bergen. Utsikten var enorm!Då tänkte jag: tänk vilka vackra bilder de skulle bli om man hade förmågan att fotografer( där kom du in Ninja)
Kram kram kram och vink

Monica sa...

Glömde säga: placera fågelfröna i rätt ordning i stjärtpartiet och sedan säga snällt till fågeln att vända till ett annat håll....hi,hi,hi.
Kramiz

Jess sa...

Ett nytt parti kanske?
Det skulle behövas i alla fall!

ansepanse sa...

väldigt kloka åsikter din kollega har och hon har helt enkelt valt fel yrke vilken fin bild av snödropparna
kramar

Gilla sa...

Så härliga snödroppar du har hittat. De ser verkligen fina ut.Skönt att man kan skönja våren lite.

Vilket yrke tror du hade varit bra för din kollega. Sagoberättare kanske?

Kram/Gilla

Yvonne sa...

Fin bild på snödroppar.Joo ... vi vet och det känns bra.Kram!

Livet och vardagen sa...

Kollegan borde jobba aktivt i politiken, det kan man göra på sin fritid om man inte vill byta jobb. För det är viktigt att inte bara "knyta näven i fickan" om man vill ha förändring.

Guldkorn by Elin sa...

Åh men ja! Jag såg vårens första snödroppar idag och blev alldeles varm i kroppen. Att solen sken från en blå himmel och det var 12 grader varmt gjorde inte saken sämre heller ;)

Annika sa...

Vissa bra saker men punkt 5 var galen ;)
Ps: jodå vi har foton från Capri. Kan lägga upp dom i bloggen snart (men har en hel del förberedda inlägg först) ;)

Simply Lifestyle sa...

Gud så fint ni har det! Nästan så att sommaren är där redan. Här i Vasatrakten har vi bara snö, snö så långt ögat når :/

Augusta sa...

Vackert, vackert :)

Hallo där, vad sysslar han med då?

Pensionär skall ha råda att göra en semesterresa också. Inte bara vara på samma ställe.

Annars tror jag på frihet :)

Kram

messan sa...

Vackra våriga droppar och tänk att de for free...!!

4U2 sa...

2 hus? :)
En vacker bild som får mig att le!

Fenixmonas sa...

Tankar o visioner kan alla ha, det är inte fel. Jag skulle önska att tänder och fötter räknades till kroppen, för dit hör de ju, och att tand-och fotvård ingick i högkostnadskortet! kramiz

Nett sa...

Jag röstar på kollegan bums :)

syren sa...

En så underbar bild! Tack och lov för att den är gratis. kram