Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 21 februari 2010

Helt spontant uppstod ett behov av........

Idag är det så här blått mellan snöbyarna!

......ett restaurangbesök. En väninna till mig som är småbarnsförälder frågade om vi ville med ut och äta på ett nyöppnat turkhak. Jag hade visserligen plockat ut två kycklingfiléer ur frysen men de går att äta till kvällen eller i morgon. Så varför inte äta lite turkiskt och slippa allt arbete i köket? Som småbarnsförälder förstår jag absolut att det kan vara skönt att få ett brake från all matlagning. Vi blev ett litet gäng i bekantskapskretsen som tyckte det var skönt att slippa köksbestyren denna söndag till förmån för trevligt umgänge. De andra fortsatte till ett kondis för att inta semla och kaffe.........själv intalade jag mig att jag skulle bli extremt tjock av att äta en semla......             Tror ni att jag ångrar mig nu?

15 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Härligt intiativ, härligt att umgås helt anspråklöst genom att gå ut och äta, ingen behöver arbeta för att träffas. Synd på semlan tycker jag. :)

Fenixmonas sa...

Nej...hihihi...Men du fick äta turkisk mat som är så gott!! Jag riktigt känner hur det vattnas i munnen!
Ska kolla på kinesisk akupunktur...fast inte troligt att det finns i Uddevalla. kramiz

Fenixmonas sa...

Beror inte på oförmåga att stava...nej, så gör vi alla ibland och det beror säkert på att våra fingrar inte hinner med allt som rör sig i våra huvuden...Tror du inte det är så? Hihihi...Kramiz

Vicke sa...

vad trevligt att gå ut med vänner o äta och jag tror att du ångrade dig

Stina sa...

Blir man tjock av semlor?? :) Låter trevligt med oplanerad söndagsfest - kan behövas...
Ha en mysig kväll i igloon ;)

ansepanse sa...

jo, det tror jag du gör men tänk så här då: du måste gå 11 000 steg för att göra dig av med en semla så....
kram

Monica sa...

Nej, jag tror inte att du ångrar dig! För vet du vad, du kan ta den en annan dag istället. Roligt att spontant hitta på saker med sina vänner. Smakade maten bra?
Tack snälla du för alla bra tips! Det sista har jag nu suttit med i en timme- lyckas inte!!! Kan du fatta att jag är så dum???
Ha en bra kväll

Anonym sa...

Hej vännen
Vilken trevlig överaskning så där bara, de kan man ju ej motstå.Ja bara sätta sig till dukat bord.
Ha en skön kväll tjenixen, va rädd om dig

kram kaffehörnan

Unknown sa...

Verkligen inte! Härligt att du ska ut och äta, ha en trevlig kväll..Kram

Lysande ögonblick! sa...

hahaha, lite kanske?! :-) Härlig söndagsaktivitet. Hoppas det blir fint.

Ida sa...

ja visst har det öppnat många nya möjligheter! mest tycker jag att det bara är goda möjligheter med digitalfoto. ;)

ååh kaffe! det skulle jag behöva idag känner jag. haha
kram

Åsa sa...

Ja, det är klart att du ångrar sig, semlor som är så gott!

Anonym sa...

Hej Ninja,,En liten semlus skadar aldrig, Sköna speglingar och underbara bildus,,Känslan av närvaro inte fel,,brukar insupa morgonfika och kika tellus,,Fd metrobloggaren Ichkebab. Starta en fotoblogg på flikr.com men råkade tanka upp mina hundra mbit på två sek ;) Du kan kika mina om du vill,,oki alla är inte bra men några. Hmm du får fortsätta att berika med hästar,,bilder natur och du,,kram ichkebab ps här finns jag http://www.flickr.com/photos/ichkebab

attis sa...

Hej vännen. Så härligt det låter. Har inte orkat vara vid datorn i helgen. har haft sån värk att jag inte orkat. Hoppas allt är bra med dig. ha det bäst.
kram

sannof sa...

Hhaha stort JA... semla kan man inte säja nej till... Ha nu en skön måndag..=)