Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 6 februari 2013

Nerja och Balcon de Europa

Nerja är en mysig liten stad öster om Malaga. Stadskärnan är genuint spansk och är berömt för Balcon de Europa, en utsiktsplats över Medelhavet och bergen.
Balcon de Europa löper ut från stadens torg och är byggd ovanpå en försvarsanläggning, känd som La Bateria, ett fort. Fortet förstördes av brittiska stridsfartyg 1812, ett par gamla rostiga kanoner vittnar om gamla tider.
 Balcon de Europa med utsikt över Medelhavet
 Utsikt över stranden, fiskebodar, båtar och bergen
Balcon de Europa, kantad av uteserveringar och restauranger
 En av alla mysiga gränder i Nerja
 Blommar gör det även i december både i trädgårdarna och på balkongerna
 Här nedan en elektrikers mardröm.....
 När man är i Nerja måste man bara gå ner på stranden och åtminstone doppa tårna i Medelhavet Det här året var det ca 18 grader i vattnet i december, helt klart badbart.


25 kommentarer:

mariaikos sa...

Där hade jag gärna varit nu !
Så vackert .
Vi har så mycket snö nu så det räcker .
Kram ♥

lavendia sa...

Oj vad vackert! Inte visste jag att det kunde vara så fint där. Bron med blommor var kul. Svårplanterat och svårskött förståss.

Åsa! sa...

Så vackert, ja förutom elen då ;)

LyckligaPraliner sa...

Nu har jag kikat på massor av fina bilder du visat. Nu blev jag än mer ressugen :)

Kram Ann-Louise

Augusta sa...

Vackra bilder men bilden av Medelhavet var bäst. Nästan så jag vill hoppa in i datorn och stå på den vackra platsen, hihi

Monika Häägg sa...

Som vanligt med dina bilder så blir jag väldigt sugen på att resa till nya platser. Funderar lite över hur blommorna på första bilden blir vattnade? Kanske självvattnande krukor...

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Men du, vilket härligt ställe vi får följa med till!

Gardenhouse sa...

Vad härliga bilder du bjuder från resan!
Verkar vara ett härligt klimat, december till trots ;)
Är det som svensk sommar? Har bara varit i Cypern "innan" turist säsong, det var lugnare och skönare än " med alla andra".
Kram Sussi

Gardenhouse sa...

Vilka vackra semester minnen, bilder och historia du bjuder!
Ser härligt varmt ut december till trots...
Var på Cypern innan säsong en gång, det var lugnt och skönt ;)
Kram Sussi

Yvonne ♥ sa...

Vilka härliga bilder,man längtar till värmen.Hoppas att jag klarar det i mars!30/tim Kram!

Oljekritan sa...

Åh så vackert..man blir helt glad i själen, Kram Karina

eWa sa...

Härliga bilder från en fin del av Spanien som jag också älskar ! Himmel vad jag längtar dit när jag ser detta :)

Karpstryparn sa...

Hehe, prydnaderna på muren på bilden högst upp påminner lite grann om myror, tycker jag.

Annika sa...

Ååååh jag ÄLSKAR den översta bilden!

Smörblomma sa...

Vackert! Jag har hört mycket om Nerja och varit lite nyfiken på stället. Så tack för de härliga bilderna!

Mode for Resor på NDH sa...

Hade ju varit perfekt med ett Naimakka-armband i sådana här miljöer! :-)

Livet och vardagen sa...

Vilken fin plats! Härliga bilder.

LyckligaPraliner sa...

Hej hej! Hoppas allt är bra med dig!

Trevlig helg från mig!

Kram Ann-Louise

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Det är så häftigt.
Hoppas påsken har varit riktigt bra för dig:)

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Hoppas allt är bra med dig!

Yvonne ♥ sa...

Hej! Undrar var du blivit av? Är du sjuk?? Jag gjorde 30 i mars... Kram

Yvonne ♥ sa...

Hoppas att du inte har varit sjuk.Jag gjorde 30 imars .I början på april blev jag opererad fick nytt knä.Har sjukgymnastik 2ggr i veckan så nu börjar jag kunna gå riktigt bra.Var i Malmö i söndags.Kram!

Fenixmonas sa...

I Nerja har en god vän ett radhus som jag funderar på att hyra ett tag...Kramiz

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Gott Nytt År!

Augusta sa...

Hej!
Vart tog du vägen? Brukar tänka på dina inlägg :) Det du gjorde med betong osv. Idé spridare där :)
Bara detta inlägg fick mig att vilja åka till Malaga. För detta låg utanför Malaga om jag förstår rätt :)
Ta väl hand om dig!