Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 5 januari 2010

Vin, kvinnor och målning!

Medan spacklet torkade passade jag på att hälla sommarvinet på flaskor. Jag satte vin på druvorna av vår vinstock i höstas. Det är första gången någon i vår släkt provat något dylikt. Vinet är svagt gult, ganska alkoholstarkt, torrt med rätt mycket syra och tyvärr en svag jästsmak, men den kan försvinna om jag lagrar vinet ett tag. Fast det är fullt drickbart. Jag hällde upp ett glas till mig själv och jag är rätt snurrig redan fast det underlättar väl väggmålningen lite senare ikväll.

3 kommentarer:

lassika sa...

Haha kan ju bli roligare att måla då
Kram

Veiken sa...

Vänta, så ska du se att det blir jättegott. När min mormor dog 1977 (jag saknar henne än)hittade vi flaskor med vin som hon hade hällt på flaskor och lackat. Enligt min pappa var dom mer än 20 år gamla. Vi öppnade, smakade och hittade en underbar dryck, som påminde om sherry och var alldeles klar med en färg av svagt te. Tyvärr slut nu, men vi drack det sällan och bara lite åt gången! Med andakt alltså;)

NatureFootstep sa...

mycket vin har jag satt, men inte på egna druvor.:)Du lät det nog inte jäsa klart riktigt. Jag brukar låta det stå mycket längre än recepten säger.De har så bråttom.