Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 28 januari 2010

Snacka om att ha fel självbild!

Jag var inne i en "syrianaffär" där de sålde festkläder för ett par dagar sedan. Jag gick runt i affären, vände och vred på alla blåsorna och kollade prislapparna med för den delen. Efter en stund kom ägaren och frågade mig om han kunde hjälpa till. Han betrakte mig en stund och sade sedan:
- Du är en typisk storlek 40 och så har vi korsetter därborta som gör att man ser smalare ut!
Det var nära att jag inte kunde hålla mig för skratt! Jag som fortfarande betraktar mig som en storlek 36!!!!!
Snacka om att jag behöver ändra självbild ha, ha, ha......

10 kommentarer:

attis sa...

Det var en modig butiksägare hahahahahaha. Tänk om han sagt så till fel person då kanske han fått något hårt i skallen. Ha det gott.
Kramen

Patrik sa...

Eller så är det butiksägaren som behöver ändra kundbild :) Låter livsfarligt att säga som han sa...

lassika sa...

Tur att det inte var jag som var där
Kram

Monica sa...

Stå på dig! Behåll din självbild och betrakta dig som en 36:a, varför inte dra till med en 34:a när vi ändå "håller på"
Ha en bra kväll.

Yvonne :-) sa...

Det var en modig butiksäger..på allsången löste vi problemen allt eftersom de dök upp!Kram!

Veiken sa...

Jisses, det var en djärv man! Behöver han nya glasögon????

blondiie sa...

Hahaha, jag hade strypt fanskapet =P
Han SER bara dåligt=)
Kramis

Lysande ögonblick! sa...

HAHAHA, Håller med många andra, behåll din självbild!!! Och trevlig helg!

Stina sa...

Min självbild är tvärtom, plockar fortfarande med mig storlek 46 in i provrummet. Kan inte fatta att jag numera kommer i en 40... På tal om korkade butiksägare så minns jag ett tillfälle när jag råkade hamna i en affär som saluförde bl a Philippa K - biträdet kollade på mig och sa sen helt frankt att de nog inte hade något för mig. Jag tycker nog att kunden själv ska få avgöra det...och ber man inte speciellt om hjälp angående storleksval ska de hålla inne med sina synpunkter. Ha en riktigt skön helg!!

Pia sa...

Det var en otroligt opedagogisk försäljare! Visserligen hade jag blivit otroligt glad om han påstått att jag var en typisk stl 40!!! ;o)