Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 3 januari 2010

Om konsten att få städlön!

Det är inte varje dag man får reda pengar för städmödan. Jag tog itu med vår klädkammare idag och det var på tiden för dammråttorna därinne hade uppnått den storleken att de jagat varenda katt på flykten. Det var inte bara dammråttorna som fick på "moppo" utan varenda pryl fick sig en omgång. Resultatet blev fyra stora kassar som ska få åka med mannen bredvid till tippen. När jag gick igenom facken på min ryggsäck hittade jag en 100 dollars sedel! Jo, jag tackar! Den har förmodligen legat där sedan vi var i Uganda förra våren. Hundra dollar! Det är 700 kronor.....och de åker raka vägen ner i hästsparbössan! Tralala....

9 kommentarer:

lassika sa...

Vilken tur Grattis.
Nä så duktig är inte jag så att jag klara av att måla tavlor, det är skåpluckor och lådor.
Kram

Vicke sa...

Du kan städa hos mig med, du får behålla alla pengar du hittar

attis sa...

Hejsan. Hittade in hit via Makrames blogg. Så mycket vackra bilder du har tagit. Önskar dej en God Fortsättning på det nya året. Ha det gott.
Kram

attis sa...

Det är samma här. Har haft ledvärk sedan unga år. Så fick jag ett diskbråck som ställde till det ordentligt. Så man har lärt sej att dammråttorna mår inte dålit av att ligga. Jäkla tur du hade som fick städlön. Lön för mödan kan man säga. Ha det gott.
Kramiz

syren sa...

Vilken städlön!Dammråtter finns även i min Klädkammare så kanske jag också får ta ett tag. Och så vacker bild. Ha en fortsatt fin dag. kram

ansepanse sa...

vad kul att hitta så mycket pengar, fast jag har ju inte varit i Uganda, så här är det nog ingen risk att jag hittar så mycket:D

NatureFootstep sa...

det var ju rktigt lönsamt. Undrar om jag har något liknande någonstans. :)

Dvärghundspossen sa...

Bra med sån här uppmuntran! Jag behöver städa här hemma... iofs har vi ju bara bott här sen i våras, så frågan är hur mycket som har hunnit samlas i vrårna på den tiden.

Frogprincess sa...

Härligt att röja lite :-)