Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 14 januari 2010

Hemvändare.....är inte detsamma som hemma och vänder

Jag är hemma och vänder. Vid varmare väder har jag med mig stallkläderna till jobbet för det tjänar jag tidsmässigt på. Men nu blir det så mycket kläder att ta med sig pga väderleken. Dels har jag många lager kläder på mig till jobbet, sedan byter jag om till arbetskläder när jag arbetar och sedan är det underställ och överställ och jag vet inte vad för att klara kylan i stallet!
Så därför åker jag hem och byter om och passar på att ta mig en kopp starkt kaffe också! Så här års behöver man STARKT kaffe! På jobbet serveras endast svagt kaffe, så svagt att det behöver spädas ut med mjölk för att bli drickbart och då blir det ju ännu svagare........
Så nu avnjuter jag en mugg välbryggt kaffe.......mmmmm, det är bara utsikten som fattas!

2 kommentarer:

Veiken sa...

Drick två koppar riktigt kaffe istället för blasket på jobbet. Det är hemskt med blask! Ha en fin torsdagskväll

lassika sa...

ja kaffe skall smaka kaffe
Kram