Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 22 januari 2010

Obelix i all ära....

Idag ska jag prova vildsvinsstek för första gången! Jag känner redan dofterna......mmmm.....
 Jag har varken ätit eller tillagat vildsvin förut. Som tur är finns det massor av recept på nätet. Eftersom jag inte kunde avgöra vilket som var bäst gjorde jag en mix av de enklaste recepten. Så det blir vildsvinsstek marinerad i citronolja, krossad vitlök, apelsin- och kaprissalt och timjan. Till ska jag servera ugnsstekta rotsaker bestående av potatis, morötter, kålrot och sötpotatis samt en kantarellsås med en touche av svartvinbär. Vi dricker lite rött till detta.
Asterix och Obelix drack säkert mjöd till......fast de blev både högröstade och stingsliga. Vem kommer inte ihåg den stackars fastbundne trubaduren Trubadix försök att lätta upp stämningen? Men det är ju möjligt att han sjöng uruselt......eller så blir man omusikalisk av mjöd? Eller så blir man omusikalisk av vildsvinsstek, hemska tanke?

6 kommentarer:

Vicke sa...

jag önskar dig en trevlig helg nu

lassika sa...

Vildsvin är gott jag har ätit det några gånger.
Kram

Evisen sa...

Mums... det låter gott!

Frogprincess sa...

Hoppas att det blir gott.
Vi fick vildsvinsfärs som vi blandade med blandfärs och gjorde en köttfärslimpa av. Det blev riktigt gott. Den godaste jag ätit.

fashionhaggan sa...

hur smakar vildsvin? Som vanligt griskött?

Ninja sa...

Nej....det påminner mer om rostbiff med viltsmak.