Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 20 januari 2010

Vildsvin, rådjur, mufflon och nöt!

Nu är frysen proppfull! Mina föräldrar kom över med ett lass kött. Jag är så tacksam över att jag har möjlighet att köpa kött på detta sätt. Det är inte lätt att veta som konsument hur djuren har haft det....men äter man viltkött och utegångsnöt så vet man att de med största sannolikhet har haft ett bra djurliv.

7 kommentarer:

Pia sa...

Japp, har kollat ditt bildspel.. Gillade katterna i trädet!! Loja typer, de där!! ;o)
Det vore helt underbart att få åka iväg på safari och fotografera. Det är ett stort intresse, foto!
Jag har oxå tur att jag kan få tag på älgkött(mina bröder jagar) och renkött billigt..

Vicke sa...

ja och så är det godare

lassika sa...

Ja det håller jag med om
Kram

gråvarg sa...

Ah, fin bild på gående lunch!
Japp, ny teknik har en förmåga att göra folk ställda.

Lev Livet Lett Lokki sa...

Så hyggelig du kom innom hos meg, du er hjertelig velkommen skal du vite ❥
For en nydelig blogg du har her!
Ønsker deg en vakker dag!
Klem Lokki

Lysande ögonblick! sa...

Håller verkligen med. Och tusan så gott det är också. Ha en bra dag!

Åsa! sa...

Tack för kommentaren på min blogg!
Håller med dig fullständigt om detta med kött, visst känns det gott om djuren har haft det bra!