Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 23 januari 2010

God mat, färre blommor!

Vildsvinsteken blev underbart god! Det bästa är att det finns en bit kvar till middag idag med. Mamma och pappas nya hus har ett så vackert blomfönster så min stora hibiscus fick följa med hem till dem. Jag har drivit upp hibiscusen själv och haft den sedan jag var tonåring så den är lite speciell. Den är stor som ett träd med djupröda, dubbla blommor. Den trivdes bra i min lägenhet men när vi flyttade till hus har vi inte haft något bra fönster åt den. Den trängdes till idag med oss i vårt datarum men nu är det ingen som kittlar oss i nacken längre. Jag tror den kommer att trivas bättre på sin nya plats där den får både ljus och utrymme!
Hibiscusens nya hem.

12 kommentarer:

lassika sa...

Dom tycker jag är svåra att sköta
Kram

annsan_s sa...

Visst är det, men det gick bra till slut!
Det var första gången jag hamnade i diket. Ojdå, det är lätt att glämma dom pinnarna!
Här är dom dutiga på att sätta ut dom i tid. Kram

Frogprincess sa...

Jag ser att jag ligger lite efter med att skriva kommentarer :-)
Gillar hibiscusar men får dem inte att överleva. Nästa gång ska jag sätta den i en självvattnande kruka så kanske den har en chans och inte torkar...

Åsa! sa...

Vilket blomrum, helt fantastiskt!

Mollan sa...

Hey, Vad kul! Hur hittade du hit ? Kram

Stina sa...

Tack detsamma... Vilka fina blommor, alla mina tappar blad och ser allmänt risiga ut på vintern. För lite ljus och för mycket torr värme från elementen skulle jag tro. Ha dé gott!

Yvonne :-D sa...

Näääää Jag ska inte skaffa höns.Det är Hebbe som retas med mej att jag inte har alla "hönsen inne" Så därför satte jag in om Skånska höns Det var ett vackert hem hibiscusen kom till .Kram!

gråvarg sa...

Sv: Nej, det är bara meningen att man ska skydda sin lilla leksak med den. Likadant som med datorväskorna - folk i allmänhet och tjuvar särskilt lär sig snart vad den sortens böcker innehåller.
Ska den kamoufleras så får du göra en egen överdragsbok, men välj noga. Fel bok och någon försöker kanske sno den för titelns skull!

Monica sa...

Tack för att du lämnade ett avtryck i min blogg. Nu lämnar jag ett i din. Trevlig blogg! Målar du tavlor? Mycket vacker bild o Rubrik: Mina speglar; i mina speglar blir min verklighet din. Hur kom du på det?
Ha en fortsatt bra helg.

NatureFootstep sa...

vilket trevligt fönster! Ett sådant skulle man ha.

Vicke sa...

ja, det är gott och jag hade aldrig klarat av att hålla den växten vid liv

sannof sa...

Härligt med ett sånt fönster..=)