Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 17 januari 2010

Jag bjuder på vilda tulpaner.....

Jag visste inte att det fanns vilda tulpaner i Sverige, men det gör det, på Gotland! Bonden, som vi hyrde hus av i våras, hade en hel äng fylld av dessa doftande skönheter. Jag fick plocka så mycket jag ville. Det gjorde jag, hela veckan fylldes köket av den underbara doften av en bukett gula tupaner.
Varför bjuder jag på detta idag? På mitt program står bara tvätt, matlagning och städning, tulpaner är så mycket trevligare......

8 kommentarer:

Anonym sa...

Dessa bilder kan verkligen behövas bland all snö! Vackert som bara den! // MICKAN

syren sa...

Älskar tulpaner! Vackra vilda tulpaner,som du visar på dina härliga bilder.

Anonym sa...

Min första tanke var att jag inte hade en aning om att det inte fanns vilda tulpaner och då kändes det skönt att du inte heller visste om det, hehe.
Sv; spikmatta är inte det skönaste jag legat på. Det gör ont till en början och jag kunde inte ha mot rumpan dom första gångerna. Men nu börjar jag vänja mig. Hade bara trosor mellan spikmatta och rumpa i morse och det var okej. Det är dom första 4-5 minuterna som gör ont, sen känns det inte så mycket. Men när jag reser mig upp känns det som spikmattan sitter fast i huden/fläsket.
Starling =)=)=)

lassika sa...

Kram

Jeppsson sa...

Dom var jättefina! Man lär sej nåt nytt varje dag, visste inte heller om att det fanns vilda tulpaner här.

annsan_s sa...

Vilka vackra tulpaner! Trevlig kväll på dig med! Kram

P sa...

duuuu ninja förresten, btw!!
skulle du tycka att det var spännande att hobbyprojekta som scenograf för en föreställning eller flera?? hör av dig t mig på mina bloggkommentarer m nummer eller mailadress så får vi snacka mer!!
vi söker scenograf till vårens trilogi, om barn som vuxit upp under dysfunktionella förhållanden, lite koka soppa på en spik (nollbudget mer eller mindre, i a f i nuläget) -- men kan nog bli grymt spännande beroende på hur man gör det, hoppas jag..!! KRAM

Vicke sa...

Det var fina bilder som fick mig att längta efter sommaren