Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 22 januari 2012

Pysselkväll......

Jag fräschar upp stolar. Med det menas att jag målar dem pärlgrå igen. Är lite smått förtjust i grått, vilket ni kanske anar? När vi gjorde om köket för några år sedan pga ett vattenläckage, var jag mitt uppe i en massa tentor och hann inte botanisera i heminredningskataloger, springa på stan och välja tapeter m.m.
Jag var helt enkelt tvungen att välja en standardtapet......den som fungerade bäst till klinker och kakel var den grå. Och vet ni, jag har inte ångrat mig.....
Mannen bredvid vill att jag ska måla skåpet grått också, så nu laddar jag om.....

22 kommentarer:

Monica sa...

Lyssna på vad mannen bredvid säger!
Vink vink.

MICKAN sa...

Det är faktiskt en härlig färg och den passar alldeles utmärkt i erat kök :D

Livet och vardagen sa...

Grått är min favoritfärg. Inte så steril som vitt men ändå lugn på nåt sätt.

mariaikos sa...

Det blir snyggt med grått , måla skåpet också .
I mitt hem finns det mycket i furu och jag skulle vilja ha allt målat . Men är så lat själv på att måla .
Fina stolar .
Kram ♥

soffie sa...

å va snyggt du har det ,blir nog jättefint med grått även på skåpet, ha en mysig kväll

Gardenhouse sa...

Vad fint det blev!
Tror skåpet kommer att göra sig jätte fint i grått med.
Det är ju smart att vara neutral på väggar och ändra saker omkrin istället.
Sv- Javisst har vi kossor också ;)
Kram Sussi

lena sa...

Fint kök, och din man kanske har rätt om skåpet..Första gången jag besöker din blogg, jag är jättenyfiken på dina resebilder, återkommer, sparat din adress..Tack för titten hos mig!Kram Lena

Anonym sa...

Grått är riktigt fint, jag tror mannen bredvid har rätt om skåpet :) kram

Smörblomma sa...

Jag har också haft pärlgrå köksstolar och det var de snyggaste köksstolar jag någonsin haft. Jag kan ännu sakna dem...

Nina sa...

Måla måla måla måla ° så måla måla måla måla, det é kul ° så blir det så rackarns fint! :)

millandante sa...

Fina stolar du har!! Och visst skulle golvet vara snyggt även i grått!

Tack för din hälsning och på återseende:)

LyckligaPraliner sa...

Jag håller också med mannen bredvid ;)

Ann-Louise

Emmy sa...

Tack för din kommentar hos mig, kul att hitta en sån ny fin blogg att följa! =)

Fenixmonas sa...

Ingen dum ide...jag tror det blir väldigt snyggt i grått och passar ju jättefint i ert kök! Kramiz

Åsa! sa...

Grått är snyggt! Vi har ett liknade skåp på jobbet som målades just grått, och det blev så snyggt!

Sv: Du skrev vid mig att när det går lätt är det rätt, det ska jag ta med mig.
Det var nämligen så att jag red en unghäst, och det känns väl sådär att både jag och hästen är på samma nivå...

Nett sa...

Snyggt, finns en del jag skulle vilja måla här hemma men mannen tycker inte det så passa på om din man säger ja.. :)

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Vi började också uppdatera vår matplats igår, fick dessutom upp gardiner som saknats i 3,5 år.

annika sa...

Pyssla och fixa är så himla härligt!

Tre Tanter sa...

Gillar oxå just denna gråa färg, blev verkligen fint ihop med träbordet, ha en fin vecka hälsar 3 tanter

bokhyllan sa...

Stolarna är fina, skåpet kommer också att bli väääldigt snyggt i grått. Lycka till!

Karpstryparn sa...

Ser snyggt ut.

Svar: Exakt. Djurrättsaktivister struntar i djuren.

Anonym sa...

Grått är modernt nuförtiden. Mitt kök är också grå. Grå panel (halv vägs) och gammaldags vit/grå tapeter.
Kramis :)