Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 8 mars 2010

Vädret på Azorerna.....


Det är växlande. Vi var där två veckor i mars och hade alla typer av väder, alltifrån helt vindstilla till full storm. Om man är ute efter att sola och bada så ska man välja en annan plats att semestra på.
Men om man vill  njuta av vacker natur, blomsterprakt och fridfullt lugn, så är Azorerna ett självklart alternativ. I maj blommar hortensiorna och de används som staket för alla kor som finns här. Så ön är helt blå den årstiden. När vi besökte ön San Miguel blommade azaleorna som ni ser på bilden.
Det finns också möjlighet att åka ut och titta på valar. Vi var ute tre gånger och såg kaskeloter, knölval och delfiner. Om du inte är väderkänslig så besök Azorerna!
I packningen ska ingå  en varm vind och vattentät jacka men det finns också utrymme för shorts och linne. För det mesta har man användning för alla plaggen samma dag.

7 kommentarer:

Ida sa...

okej vad spännande! :D ska kolla in det då. ;)
allt bra med dig?
kram

Jeppsson sa...

Oj! Häftigt att se valar!

rotan sa...

nja alltså, jag tittade på när tjejen gjorde iordning min chai latte. Hon hade "något" färdigblandat i en flaska och sedan varmt vatten. Och skummad mjölk och sedan på med det bästa ..kanel! Så gott
Ska ta reda på hur jag kan göra hemmagjord

Fenixmonas sa...

Det kallar jag ombyte och det sägs ju att det förnöjer!! Kram på dig!

Anonym sa...

Det låter som ett riktigt roligt ställe att besöka men efter den här vintern vill jag helst veta till 110 % att det är sol och vindstilla.
Sv; man kan ha det till kroppsscrub också, nästa gång tar jag hela kroppen. Man kan använda salt i stället för socker. =)

Anonym sa...

kommentaren nyss var från mig, Starling =)

Veiken sa...

Tack för dessa inlägg om Azorerna. Jag är inte speciellt väderkänslig, men om det blir ösregn i en eller två veckor, då viker jag mig!....