Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 18 mars 2010

Pluggar Toscana...

En kollega har Toscana som en av sina favoritresmål. Han har tipsat mig om städer att besöka. Volterra, Lucca, San Giminiano, Siena, Chinciano Terme m.fl. Vi har tänkt att bo i provinsen Siena och sedan bila runt och se oss omkring. Mannen bredvid är intresserad av Val d´Orcia området som är världsarv tillsammans med San Giminiano som ni ser på bilden. Att planera resan är halva nöjet eller hur?

10 kommentarer:

Stina sa...

Absolut - det gäller att suga på karamellen så länge som det bara går...
Det blir säkert en fantastisk upplevelse - verkar finnas mycket att både se och göra.

Bloggande 4barnsmamma sa...

Jo, så är det nog:)
Bila runt låter najs!

Fenixmonas sa...

Visst är det så...planeringen och väntan! Kramiz

Monica sa...

Härliga planer, tänk vad mycket ni har framför er. Vi åker till Berlin i början av april, du vet....istället för pippin. Sov Gott.

Vicke sa...

jag är av raka motsatsen, planerar inget utan jag tar en dag i taget och ser vart jag hamnar, det är sällan jag blir besviken då

Fenixmonas sa...

Godmorgon denna fredag! Här droppar det härligt på utsidan och termometern visar drygt två plus! kramen

zeca63 sa...

Jo sån planering är kul men mitt nöje just nu får bestå i att resa med dig via ord och bilder hehehe... kan ju inte åka från djur o barn just nu... Kramizar

Lysande ögonblick! sa...

Verkligen halva nöjet. Planeringen är underbar! :-) Vad härligt med så mycket tips också. Trevlig helg!

Veiken sa...

Underbart att planera nu när det ser ut som det gör ute. Toscana låter riktigt smarrigt!....

lassika sa...

ser härligt ut
Kram