Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 4 mars 2010

Det finns inga bra kläder!


Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder, lär någon ha sagt. Men jag håller inte med! Jag har bra kläder men det hjälper inte! Jag har vatten/vindtät andas jacka med tejpade sömmar, jag har en hederlig gammal ylletröja som är ärvd och stickad på 50-talet då fåren fortfarande hade bra ull. Jag har ett Helly Hansen underställ. Det blåser ändå in i halsen, i ärmarna och i jackans nederkant. Jag blir kall om tårna fast jag har varma skor och fryser om fingrarna trots att termovantarna är på. Idag skulle jag behövt en rymddräkt........

11 kommentarer:

Stina sa...

Införskaffa rymddräkt...eller rym till Toscana :) Men där är kanske också kallt, det verkar vara ganska jobbigt väderläge överallt numera...

Jo tack, min dag har varit hyfsat bra - städat, tvättat och handlat :)

lassika sa...

Kram

Monica sa...

Ja du, du har det inte lätt när du fryser så. Hur är det med cirkulationen? (nu kommer den gamle sjuksköt.) fram. Svar på din fråga: Ja.
Ha en bra kväll och försök att stå ut....snart åker du ju till varmare breddgrader..??? eller?

Ninja sa...

Förhoppningsvis men det är inte bestämt ännu

Yvonne :-) sa...

Visst kan man frysa även med bra kläder! Men det är många glädjeämne också med eleverna.Kram!

Vicke sa...

men då är ju det dåliga kläder

annsan_s sa...

Godmorgon vännen! Ha en skön dag..Kram

Fenixmonas sa...

Jag håller helt med dig! Den som myntade utttrycket kanske inte hade prövat på den råa kylan, den som går genom märg och ben!
Tack snälla för att du än en gång har hjälpt mig! Kramen

attis sa...

Gomorron vännen. Jag håller med dej. Tycker inte heller det stämmer. Jag är så frysen om fötterna så det spelar nästan inen roll vad jag har för skor. Ha nu en undrbar fredag.
Kramen

Lysande ögonblick! sa...

Eller kanske en sommarklänning? Det fick bli mitt val idag. Min rebelliska trotstarm tog över. Kände mig superfin och nöjd fram till att jag klev ut i kylan. Ångrar mig lite. Men har mängder av kläder över och hoppas att jag överlever fredagen. Trevlig helg!

Åsa! sa...

Det låter helt enkelt inte mänskligt att behöva vara ute i sådant väder!