Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 7 mars 2010

Underbart, men jag hinner inte!

Jag talar om vädret.......det är sol och riktig dagsmeja. Dagsmeja är även det ett säkert vårtecken. Men jag hinner inte njuta idag. Jo, kanske hinner jag fika på trappen?
Ibland måste man ägna söndagen åt förberedelse för den kommande veckan. Bara för att man inte orkar tvätta, städa och handla efter jobbet. Våra grannar kommer över mot kvällen.....vi ska prata om Azorerna som vi besökte 2004. De är på väg dit nästa vecka.

Jag var tvungen att låna en bild igen, för på den tiden fotade inte jag. Fotandet är något jag återupptagit i och med bloggen. Inget ont som inte har något gott med sig eller hur var det nu?

14 kommentarer:

Monica sa...

Ordspråket är nog rätt, så det var väl positivt. För du är en duktig fotograf.
Men du, från det ena till det andra..... vad vacker & ståtlig Frisse är!!!
Ha en trevlig kväll.

Veiken sa...

Vi har funderat så mycket på Azorerna, men har blivit varnade för vädret. Ett lotteri var det någon som sa. .....

rotan sa...

Dagsmeja...har aldrig hört det förut.

Anonym sa...

Visst är det så, man får ägna söndagen till mycket som inte orkades med i veckan.
Sv; jag vägde förut 54 kilo till mina 167 cm, nu vill jag väga runt 62-63 kilo, då mådde jag bra när jag gjorde det för några år sedan. Men när jag kikar på kort från det jag vägde 54 kilo tycker jag att jag ser ut som ett skelett med skinn på, fy...
Starling =)

Anonym sa...

kom min kommentar med????
starling =)

Åsa! sa...

Tänkte på det idag att söndagar är bara en enda lång dag påväg mot arbetsvecka. Handla, tvätta, städa av. Så lite gott fika :D

Vicke sa...

det är bra att du började fotografera igen

Marie-Louise sa...

Hej titta in hos mig så har jag något till dig där. Kram

Anonym sa...

Sv; vad jobbigt att ha problem med ämnesomsättningen, då har man inte så stor chans mot vikten eller? Jag förstår att man måste äta medicin mot det.
Jag har stark karaktär när jag har slutat med något men om jag fuskar lite så är det kört, då fortsätter jag att äta och äta. Då har jag ingen karaktär alls.
Starling =)

Fenixmonas sa...

Vilken tur att du började blogga! Vore ju synd att en sådan fin fotograf inte använt sig av sin gåva! Kramen

annsan_s sa...

Jajjemen, så sant så. Härligt att du bloggar så man får se denna fina bild! Kram

Stina sa...

Azorerna...så härligt...får man plats i nån resväska kanske :) Är avundsjuk på dig som får prata semesterminnen, det är nästan som att vara där igen... Håller med alla andra här - tur att du började fota igen, dina bilder är underbara.

Karpstryparn sa...

Precis, så lyder ju ordspråket.

Svar: Själv tycker jag dock att kopplingen mellan griskött, mångkultur och tigerräkor är solklar.

Lysande ögonblick! sa...

Det kommer fler tillfällen framöver. Solen kommer tillbaka, det måste den. :-) Hoppas helgen var fin. Min överraskningsdate blev underbar. Lägger ut bilder på bloggen ikväll. :-)