Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 21 mars 2010

Igår var det vår eller en del ska nog inte ha för mycket fritid!

Idag ser det ut så här igen. Det betyder att min ena grannes dagliga sysselsättning är räddad! Då kan han nämligen ägna förmiddagen åt att skotta fram sina kantstenar. Det har han gjort hela vintern och ni vet ju hur mycket snö det har kommit från ovan. Vi andra har låtit våra kantstenar begravas under snömassorna, plogbilen likaså. När jag backat ut min bil har han gått och tittat efter så att jag inte backat på hans prydligt framgrävda kantstenar. Och det är klart att vore de inte framgrävda så hade jag ju inte haft en aning om deras placering under snön. För ett par veckor sedan kom det upp en liten handtextad skylt också, bredvid brevlådan........men den är inte riktad till mig för där står det "Rasta inte hunden här!" och än har jag inte börjat skälla.......

17 kommentarer:

Jeppsson sa...

Haha, ja var och en har ju sin hobby, som man brukar säga. Jag tycker att JAG har skottat mycket under vinterns gång, men jag förstår att jag ligger i lä i förhållande till din granne.

Anonym sa...

Då skulle nog din granne undra över våran skottning. Här är inga kantstenar framskottade och platsen där vi har bilarna hade nog kunnat vara bättre skottad. Men det har kommit så mycket snö så just nu känns det som om det skulle komma ett par decimeter så skulle jag inte skotta överhuvudtaget. Jag är så less på snön. Starling =)

Stina sa...

Här har vi idag + 11 grader och en del sol, ganska härligt faktiskt...det är inte utan att man känner doften av vår. Det bor en sån gubbe i mitt bostadsområde också. Han har skottat och sopat både gräsmattor och rabatter hela vintern, till och med nu springer han runt med skyffeln och letar otinade snöhögar som han kan ge sig på. Han har även sopat bort allt grus från de flesta av smågatorna här... Jag blir trött bara av att titta på honom... Ha dé gott i snön!

Åsa! sa...

Oj då, en riktigt pedantgranne alltså. Kan bli liiite jobbigt! Hoppas du får en fin vecka, utan snöfall!

Veiken sa...

Oj, oj! Visst väljer man sina aktiviteter, men att alltid ha kantstenarna rena tillhör iNTE det som jag prioriterar mest!....

Hemma hos Klara... sa...

Hi, hi... Ja det kom en himla massa snö hos oss också och jag har inte skottat alls idag. Jag är optimist och hoppas att det smälter i morgon ;)

Monica sa...

Ja du har det inte lätt, är du säker på att ni inte har hund......De kan inte vara Frisse som han tänker på Ha,ha.
Det där med påsk & alla andra storhelger är ju alltid problem. Vi har passerat det stadiet för våra föräldrar finns inte kvar. Nu är de till oss barn o barnbarn kommer. Så de har troligen funderingar hur de ska lösa detta, det förstår vi ju. Men vi är sååå glada när de kommer. Ha en bra måndag.

Karpstryparn sa...

Jösses, det var inte lite snö det!

Svar: Precis.

NatureFootstep sa...

det är nog så.
Här har vi fått lite regnblandad snö. Men inte så mycket :)

Fenixmonas sa...

Människan är som hon är...en del gör saker till viktiga uppgifter, saker som för andra endast är petiteser. kramen

Fenixmonas sa...

Igår var det vår här, idag har vi vinter med minusgrader! kramiz

Anneli sa...

Hej, tack för titten!
Mmm, fast snart är välan våren här ändå.
Hoppas, solen lyser iaf..
=)
Attans skottande!
Anne

sannof sa...

Hhaha ja vissa har förmycket att tänka på... hahah men en sådan hundskylt skulle jag oxå behöva .. för här skiter hundarna på vår uppfart och så får jag gå oh mocka .. Ha det toppen

Lysande ögonblick! sa...

hahaha. Det var ambitiöst. alla har vi våra olika egenheter. :-) ha en riktigt härlig måndag!

annsan_s sa...

Hejsan i stugan! Hoppas allt är bra med dig! Ha en toppen dag..Kramen

Vicke sa...

ingen rolig granne med andra ord

lassika sa...

Ja har man inget att göra så skaffar man sig det
Kram