Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 1 mars 2010

En doft av tjära....


På min nyckelknippa sitter en fläta doppad i tjära. Den doftar sommar, bryggor och nytjärad båt. Jag köpte den i Stavsnäs en sommar, i väntan på att en skärgårdsbåt skulle ta mig ut i den svenska sommaren.
Tanken var att den skulle påminna mig om vågornas kluckande, doften av salt och solens värme en vinterdag då det blåser snålt, temperaturen sjunker och man får pulsa i snödrivorna.......
Idag var det en sådan dag.....



12 kommentarer:

Veiken sa...

Maskros och tjärdoft......Längtar till en skärgårdssommar!

Veiken sa...

Svar. Japp!

Yvonne :-) sa...

Fina foton du har tagitSvar:Visst är bilden sann Kram!

Stina sa...

Härligt, härligt!!! Vill ha sommar NU!! Måltiden såg också väldigt lockande ut, blev plötsligt otroligt sugen på räkor :)

Monica sa...

Tjära, vilken härlig doft. Har tunna tjärsnören som jag ibland använder att slå in paket med. Luktar såååå gott & mottagaren blir glad.
Helt rätt gissat med U.Du är inte dum "du"
Sov Gott.

Barbro sa...

Tjära påminner mig om min barndom..på våren då träbåtarna skulle tjäras...vilken härlig tid..Det sägs ju att luktsinnet är det sista man glömmer..Hos oss har vi full vinter med massor av snö...

Marie-Louise sa...

Vad härligt att du hade ditt lilla hänge idag, det behövdes idag när det var sånt oväder. Lägligt att drömma sig bort till sommar just idag. Ha en bra tisdag.

Fenixmonas sa...

En lukt som väcker känskor hos många! Nog behöver vi får fantasi nu för klara övergången mot våren, som inte alls gör sig någon brådska...Kramiz

Vicke sa...

nu får det gärna bli sol o värme

lassika sa...

Kan förstå dej
Kram

kicki sa...

Har precis hittat din blogg och fastnade en lång stund.......den är jättefin...och vilka vackra bilder.
Kicki

ansepanse sa...

vad härligt det låter
Karl-Anton i Vita bergen