Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 15 mars 2010

Sista dagen på betongkursen?

Ja, det skulle det ha varit om inte jag lyckats snika mig till ytterligare tre kurstillfällen. Jag hade turen att få dela nästa kurs med en kurskamrat. Det innebär att jag får "offra" mina lediga måndagar, men jag får kursen betald! Kul har det varit hitills och jag har lärt mig massor.....

Här tar jag bort gjutsand från reliefplattan jag gjöt förra gången
När jag skrapat bort all sanden bearbetade jag plattan med spissvärta

Så här blev mitt första mosaikfat

Patinering av den första skålen jag gjorde. Jag börjar med färgpigment och vatten.

För att binda färgen går jag över med spissvärta. Nästa gång ska den putsas.
Nu är det bara ett litet krux som återstår, hur får jag hem allt?


7 kommentarer:

Monica sa...

Häftigt "tjejen", fatet blev jätte fint! Tänk vad man kan göra av betong.....
Ja, det där med att få hem sakerna????? de är så klart väldigt tunga? Ska försöka klura ut något bra sätt....börja med att ta hem det fat du redan gjort...eller?
Ha det bra.

Vicke sa...

du får skaffa dig en packåsna

Yvonne sa...

Morn! ja hur får du hem allt.Det är ju inget man tar under armen och bara går iväg med.Det måste vara tungt.Du får spänna hästen framför en kärra...Svar:Du har så rätt att saknaden är tyngre men minnena lättare.Kram!

sannof sa...

Häftiga grejor... Jag vill oxå lära mej mera cement grejer... =) Ha det gott..=)

Åsa! sa...

Så fint det blir! Vilken förmån att få gå en sådan kurs gratis!

Lysande ögonblick! sa...

Åh så fint. Du är jätteduktig verkligen, gillar verkligen mosaikfatet.

Pia sa...

Åh, så snygga saker.. Du får ta med dig en skottkärra när du ska ha hem sakerna.. ;o)