Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 14 mars 2010

Båtmässan.....

En påminnelse om den stundande sommarens båtliv?
Jag har vandrat runt bland montrarna och tittat in i betydligt bekvämare segelbåtar än vår.
Men hur lägger man till vid en sådan här ö med en sådan? Svaret blir helt enkelt, det går inte.....vill man uppleva ytterskärgårdens små kobbar och vikar får man segla obekvämt. GPS i all ära men det förändrar inte bottendjupet....
Så vi behåller vår lilla H-båt. Inget för de bekväma, men den bjuder på härlig segling!
Fartigt utanför ruffönstret!

5 kommentarer:

Veiken sa...

NU är det längtan som gäller förstår jag. Pssst! Du är inte ensam!....

Monica sa...

En gång jag seglar i hamn...la,la. Det är klart att Ninja snart kan segla bland kobbar & skär.

Karpstryparn sa...

MMm, man längtar till sommaren när man ser dessa bilder.

Svar: Ja, jag gillar inte sill heller.
Rationell? Ja, hehe, kanske det.

Fenixmonas sa...

Å´vad jag längtar efter sommaren!! Kramiz

lassika sa...

Ser snygg ut
Kram