Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 22 mars 2010

Potthål och punktering....

Ja, så kan man väl sammanfatta den här dagen. Jag vet att jag hade en bra däckbild på min förra blogg som kunde illustrera detta men jag hittade den inte. Så det får bli den här röda tavlan som får symbolisera detta målad av en konstnär i vår konstgrupp. Röd ilska och frustration samt kärlek till mina kollegor som hjälpte mig med däcket. Hela fälgen pajade pga ett rejält tjälskott i vägen som jag inte hade en chans att upptäcka pga snö och annat. Idag var det någon som fyllt igen hålet. Kanske jag inte är den enda som fått däcket punkterat där? Nåväl, nu sitter ett nytt däck på bilen och jag kan köra vidare i livet.......

12 kommentarer:

Stina sa...

Ingen bra början på veckan....men det är ju tur att du har hjälpsamma kollegor som kan göra en fin insats :) Vägarna här nere i Skåne är också i ganska bedrövligt skick efter den ovanligt kalla och snöiga vintern. Och Vägverket har väl inga pengar kvar, så hålen lär finnas där ett bra tag framöver...

ansepanse sa...

vilka snälla kollegor du har
kramar

Veiken sa...

Grrr..vem är ansvarig för vägarna? Det skulle varit massor av vägar som redan var förstärkta och nu blir det riktigt illa när tjälen släpper....

Lysande ögonblick! sa...

vad skönt att det är fixat. nya tag och förhoppningsvis snart vår. Ha en härlig kväll!

Monica sa...

Tur att du kan köra vidare i livet. Du som har så mycket kvar at ge......I morgon får du akta så du inte kör på grannens stenkanter.
Må väl.

Fenixmonas sa...

Vägarna är hemska nu och värre blir det väl...till och med våran parkeringsplats på jobbet har stora sprickor. kram

Yvonne sa...

Tråkigt när man får punka på bilen.Det var ett mycke trevligt bröllop med många vänner.Kram!

Åsa! sa...

Hoppas du får en bättre dag idag!

NatureFootstep sa...

vad skönt med hjälpsamma kollegor. :)

sannof sa...

sånt är då förargligt och man blir matt...tur dom fylde igen det... Ha det gott =)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Kör försiktigt:)!

lassika sa...

Inte roligt att få
Kram