Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 10 mars 2010

Ut och lufta sig....

Det måste vara skönt när man är ko......den här bilden tog jag i februari! Jag har inte sett kor ute så tidigt förut vad jag vet? Men den här bonden har en skön sydsluttning i lä utanför ladugården.......
Jag bytte bort min luftning idag mot en tupplur! Jag vet inte om det var ett bra byte men det var i alla fall ett skönt......

10 kommentarer:

Monica sa...

Det gjorde du helt rätt i(tuppluren) Du behövde troligen den. Kroppen brukar ha en förmåga att "säga till" när vi ska göra det.
Skulle tro att Frisse väntar troget på dig.
Sov Gott.

Veiken sa...

Tupplurar är riktigt frestande när man har möjlighet att inta horisontalläge. Luftningen kan man göra sedan.....

Marie-Louise sa...

Tupplur är bra ibland. Bör vi ta mer av, tycker jag. Sov gott!

Karpstryparn sa...

Ja, tupplurer behöver vi alla ibland.

Svar: Jo, men folk säger ju fortfarande negerbollar, jag säger negerboll varenda gång jag ska köpa en.
Så det så, det heter ju negerboll, inte chokladboll.

kicki sa...

Vilken BRA bonde!!!!
Och säkert ett bra byte du gjorde...

Stina sa...

Måste vara härligt för kossorna att få komma ut i friska luften även på vinterhalvåret - han tog väl in dem igen hoppas jag...
Och du var säkert i större behov av en tupplur än av luftning - man kan ju alltid öppna fönstret en stund :)
Ha en bra dag!

Daniel sa...

Tänk om man vore en ko

Mjökad skulle man bli oxå var dag!

Åsa sa...

Tupplurar, det är gott det!
Kor ute i snön, det har jag nog aldrig sett förut!

NatureFootstep sa...

i närheten av Julita finns ett ställe med utegående kor även vintertid. Anledningen till det vet jag inte.

ansepanse sa...

här hos oss finns det en bonde som låter sina djur vara ute hela vintern