Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 29 mars 2010

Ingen mat?

Alla dessa tiggare......när jag började på universitetet 2005 blev jag bestört över att se alla tiggare på Stockholms tunnelbanelinjer. Det var något jag aldrig upplevt tidigare....
De flesta tiggare är organiserade med förtryckta lappar om sjuka släktingar som behöver hjälp med pengar till operationer och liknande. Men i dag kom det en kvinna och tiggde om pengar till mat....om det är sant som hon sade så är det beklämmande. Undrar vad som skulle hända om man bjöd henne på ett mål mat? Enda kravet skulle vara att hon följde med till min avstigningsstation så kunde jag köpa en kebab eller något liknande åt henne.

6 kommentarer:

Frogprincess sa...

Ja, vad ska man göra/ vad ska man tro på... men ingen går väl och tigger för att det är kul antar jag.

lassika sa...

Jag kan tänka mig att det finns dom som tigger till mat.
Kram

Pia sa...

Prova nästa gång.. bjud henne på mat! Då lär du se om det är sanning eller ej.

Lysande ögonblick! sa...

Inte så dum idé. Prova vettja. :-)

Åsa! sa...

Visst är det beklämmande hur olika våra världar ser ut, bara i lilla Sverige!

Fenixmonas sa...

Vilken bra idé, det tycker jag du ska göra! Då ger det sig om det är mat hon behöver...Kramen