Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 8 mars 2010

En riktigt bra start på veckan!

Jag har ingen anledning att klaga på måndagarna för tillfället. Betongkurs och ridning står på schemat kan det bli bättre?


Mosaiken på mitt betongfat börjar ta form!


En kurskamrats betongfat hon har ett lite annorlunda upplägg än tekniken jag använde.


Idag provade jag att göra en reliefplatta i gjutsand. Den går att använda som bord, väggdekoration eller trädgårdsplatta. Det är otroligt vad man kan göra i detta material. Jag ska visa fler exempel längre fram. Idag ordnade jag så att jag får gå tre extra gånger på betongkursen. Fem gånger kändes inte tillräckligt av någon anledning!




11 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Vad vackert det blir, jag blir lyrisk. Lägg ut bilder på de färdiga alstren sen är du snäll. 'Spännande att få se senare. :) Kram

Vicke sa...

vad fint det blir

Fenixmonas sa...

Så mycket fint! Min Wicky gjorde ett liknande fat till mig en gång...Det står stadigt kan jag säga! Kramen

Monica sa...

Tänk vad man kan göra av betong....vackert!
"pippin" har flugit iväg & istället blir det Berlin fem dagar. Kan varmt rekommendera denna stad. Har blivit ett Mecka för konstälskare....speciellt på den Östra sidan.
Har du varit där?
Ha en bra dag.

Karpstryparn sa...

Samma här, har också haft en start på veckan, idag blir det en tatuering förresten.

Svar: Nej, det heter fortfarande neger och negrer och med tanke på hur folk tänker och resonerar så kommer det att fortsätta att göra det, detta är ingenting som det politiskt korrekta etablissemanget, massmedia eller andra verklighetsfrånvarande och trångsynta räddharar (t ex politiskt korrekta) kan ändra på.

Ordet neger används ju för att beskriva ett folkslag i Afrika och USA, de är ju negrer och det är ingenting kränkande med det.

För om det vore det så vore det ju kräkning att kalla en svensk för svensk.
Eller hur?

Lysande ögonblick! sa...

Hej! Vilken underbar start på veckan. Ditt betongfat kommer att bli riktigt läckert. Det ska blir spännande att få se resultatet.

Det är precis det jag menar: Hej du vackra kvinna. Du är grym!!!!

annsan_s sa...

Man vet aldrig, hahahaha. Snygga mosaikbilder!
Kramen

Åsa sa...

Så vackert! Din betongkurs verkar vara en riktig höjdare!

Stina sa...

Jag förmodar att det kan vara lite trixigt att pussla ihop alla de där småbitarna...men fint blir det..

Fenixmonas sa...

Det blev jättebra, tack vare dig som har lärt mig! Annars hade jag nog funderat ännu...hihihi...Kram på dig!

Pia sa...

Oj, vilket material att jobba med.. verkar ju skitkul!! O snyggt blir det oxå!