Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 2 mars 2010

Gör en dubbel sats!

När du kokar bulgur! Det blir en ypperlig bas i en god sallad dagen därpå. Efter en lång arbetsdag när man är lite trött är det perfekt att peta i sig lite nyttigheter i form av en snabblagad sallad.
Min sallad består av förutom av bulgur, ett grönt äpple, en rödlök, ett paket ruccola, hela champignoner på burk och hackade valnötter. Till det gör jag en vinägrette av olivolja, äppelcidervinäger och havssalt. Mmmm....man kan verkligen inte få för mycket vitaminer så här års!


7 kommentarer:

Tommy sa...

Trevliga bildspel från Rom. En stad jag aldrig besökt.

Yvonne :-) sa...

Jag hade inget kontor från början.Men så blev det så många elever som valde Teckenspråk,då var dom tvungna att ge mej ett kontor + språkboxar.Kram!

Stina sa...

Ja, somliga personer (oftast män...) lär jag mig aldrig att förstå vad de egentligen menar..
Just nu är jag väldigt upprörd över en viss sådan, som jag dessutom är tvingad att möta imorgon...inte alls trevligt :(
Du är duktig du som äter så sunt...det gör definitivt inte jag, men jag stoppar i mig en hel del frukt i alla fall :)

Fenixmonas sa...

Nyttigheter är aldrig fel! Att det är gott också är ju ännu bättre! Jag har i kväll börjat att fila på en vardagsblogg för att på sikt lämna metro helt nu.Kramiz

Marie-Louise sa...

'Vilket trevlig tips, det ska jag ta efter. Usch, att få höra om din vännina, en stor förlust för dig också. Hur har det gått för barnen? Ha en bra kväll.

Monica sa...

Vad klok & förståndig du är....bulgur kommer från vetekornet o har därför alla dess beståndsdelar tex: mkt fiber, mineraler, vitaminer, protein = nyttigt för en hårt arbetande kvinna. Ät och njut! Ha nu en jätte skön kväll & var rädd om dig.
PS. vackert foto- snön påminner mig om sockervadd, som inte är så nyttigt

ansepanse sa...

låter jättegott - får jag komma och smaka
eller jag kan ju göra en själv förstås
fin bild