Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 30 november 2010

Om mobiltelefoner....

När jag växte upp behövde jag inte vara tillgänglig varenda minut av min vakna tid. Jag har fortfarande inte förstått vitsen med det. Kan man inte ringa upp senare när man har tid att prata?
På jobbet kan det förvisso vara bra att vara tillgänglig......så jag har en jobbmobil som jag försöker komma ihåg att ta med mig på morgonen och hålla laddad.
Ibland får man ärva någon annans bättre begagnade arbetsmobil. Då vet man inte riktigt vad den varit med om innan.....
På min första begagnade arbetsmobil fick jag plötsligt en massa trevliga sms....
" Du är underbar", " Tänk om alla vore som du, vad enkelt livet vore", " Jag har aldrig träffat någon som du"
Sådana sms är helt klart trevliga att få. Men man kan ju inte låta bli att undra vem av mina arbetskamrater eller chefer som skickar sånt till mig......?
Vid närmare undersökning var sms:en inte adresserade tilll mig......och de hade inget med arbete att göra.

På min andra begagnade mobiltelefon spårade T9 funktionen helt plötsligt ur......
T9 funktionen ska välja de vanligaste orden man använt när man bokstaverar. En morgon skulle jag sms:a
" Jag är sen" till min kollega. Istället valde mobilen att skriva " Jag är präst". När jag skulle göra om manövern valde den " Jag är jude".
Hur vanligt är det att man använder de orden? När jag skulle skriva Ok valde den genomgående "Öl"......
Är det möjligt att min mobil tidigare tillhört en öldrickande judisk präst?
I alla fall, när jag berättade detta för chefen så fick jag en ny mobiltelefon. En sprillans ny Nokia....

Det känns skönt att veta att den inte har något förflutet.........


På jobbet.....kan det vara bra att vara tillgänglig.

4 kommentarer:

Monica sa...

Nu tror jag att Ninja också är på bushumör! Roligt skrivet...."men med verklighet bakom"
Ser att ni nu gör vånings fågelhus...eller ser jag fel?
Möhippa???.....Ninja vet väl att jag är "tant" så den tiden är förbi...möhippa det var för så där 20 år sedan. Nu får jag nog dra dig i örat!
Nu får man vara glad varje dag man kommer upp ur sängen( stel, legat konstigt,ont i knäna, ryggen, magen, huvudet, benen, armarna...ja listan är lång....*fniss*.....Nä nu får jag sluta "busa"!!!!! kan inte förstå varför jag de sista dagarna varit såååå busig! Vet du vad det beror på: tror att de är lycka. Känner sådan lycka för hela min familj och min älskade man. Detta ger en tacksamhet, ödmjukhet & lycka över att finnas till.
Nu har du troligen somnat....för detta blev sååå långt.
Varm ärlig kram från mig.

Fenixmonas sa...

Gott att få forma o fostra sin lilla mobil själv...fast det kanske onekligen är mer spännande med en begagnad med trevliga sms...hehehe...kramiz

Vicke sa...

vissa tror att dom är oumbärliga

Åsa! sa...

Ha, ha! Ibland undrar man hur de "tänker" de där mobilerna!

Man behöver inte vara anträffbar hela tiden, det är förödande för själen anser jag.