Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 10 november 2010

Flower Power?

Idag har jag tagit itu med inomhusväxtligheten. Ett par gamla Amaryllislökar åkte ut, de kommer ändå inte att blomma om. De fick stå kvar i sina krukor över sommaren eftersom jag inte ville skaffa nya blommor inför sommaren och semestern. Jag försökte tänka lite på husvakten som brukar ha nog med att vattna våra rabatter.
Men nu har Amaryllisarna med sina spretiga gröna blad stått i fönstret nästan ett helt år!
Några andra växter som också sett bättre dar följde med ut......så nu är det dags att införskaffa lite nytt! Så här års är det fint att ha lite fräscha växter som piggar upp i fönstren. De förbättrar inomhusluften, vilket är bra nu när man tillbringar mer tid inne.

5 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Svar:Det beror väl på hur många blommor du har;)?Jag ska också köpa lite nya blommor,de gamla har tagit slut.
Kram!

Monica sa...

Orkideer....gillar jag mycket! Vacker i sin "enkelhet".....kräver inte mycket av ägaren heller. Jag vattnar mina ca 14 dag!
Kvälls Kram.

ansepanse sa...

orkideer gillar jag, det finns ju så mycket att välja bland
Sv: jo Satu betyder saga och visst är hon min egen saga :)
kramar

Fenixmonas sa...

Tänkte jag skulle förnya lite inför advent...de flesta gick åt under senaste resan...håhåjaja...Kramiz

Evisen sa...

Jag är ingen höjdare i blomsterbranchen! Men orkideer är bra! De tål lite och tvärdör inte om man råkar glömma att vattna. Nyligen så har jag "vattnat" sönder en blomma på jobbet och "torkat" sönder en hemma... !? Tror inte någon av dom kommer att överleva!

Ridskola!! Hehehe...! Ja det kommer att bli en upplevesle efter så många år på privathästar! Jag provade på några lektioner när jag var hästlös och det kändes som om jag skulle rida som om jag stulit hästen... :o( GALOPPP.... skrek tränaren medans jag och hästen tyckte att nä.... vi klarar ju inte ens av att trava i balans ännu! Håller tummarna på att det är välskolade och roliga hästar på din ridskola.