Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 2 december 2010

Kall vinterpromenad....

Jag slutade tidigt på jobbet och hann ta en promenad innan det mörknade. Det var kallt.....jag var tvungen att småjogga för att hålla värmen varmaste vinterjackan och långkalsongerna till trots. November månad var den kallaste sedan 1965 i våra trakter......
Nu är det december och jag hoppas att vi inte slår köldrekord denna månad också.
Jag tog kameran med mig.....jag gillar de sparsmakade färgerna så här års. Det är stämningsfullt och vackert med det gråblå tonerna.



7 kommentarer:

Jeppsson sa...

Ja fy sjutton vad kallt det är. Vackert, men kallt. När vädret är såhär ångrar vi nästan att vi flyttade ut till en f d sommarstuga i skogen...

Monica sa...

Wow Ninja, vilka vackra bilder! Får "ståpäls"
Har du inget ordentligt underställ???
Var rädd om Dig och en varm ärlig kram från mig.

Fenixmonas sa...

Mycket, mycket vackert! Min kamera är lite köldkänslig men en o annan bild blir det ändå! Kramiz

Vicke sa...

Härliga vinterbilder blev det

Lysande ögonblick! sa...

Åh, jag gillar också den sparsmakade, lite avskalade känslan av vintern. Vi får hoppas att det inte blir allt för kallt. Även om jag gärna behåller snön en månad till. :-)

Trevlig helg!

Anonym sa...

Japp kallt fy tusan... här har vi haft så kallt på över hundra år sa dom på radion häromdagen... November -17 i över en vecka.. burr det går hårt åt på ved förrådet.. hahah..Men nog är det vackert med all rimfrost överallt..ha en skön helg..=)/Sannof

Vicke sa...

jag önskar dig en trevlig helg