Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 24 november 2010

Till storms......

Att ta bilen till jobbet var inget självklart val i morse. Det tar ett tag att gräva fram den och så var inte snöskorna på. Eftersom jag arbetar på två ställen brukar jag ta bilen till jobbet och åka till stallet direkt efter. Men nu när jag har hästpaus så är situationen lite annorlunda. Det går att ta en promenad till jobbet.....
Men just idag blåste det rätt hårt och snöade från sidan med små stickande snöflingor.
Med andra ord en fantastisk dag för en promenad......
Men bilen behövde "skos" om. Vilket var mannen bredvids jobb......och även om han fick sovmorgon så tror jag att han drog det kortaste strået. För vem vill byta däck i snöstorm?
Själv plockade jag fram min skidutrustning, ett gullila heltäckande termoställ och curlingskor. Jodå, jag syntes....det ska man göra i fjällen och man får synas på gångvägar också, i alla fall vad jag tror. Med kapuschongen helknäppt upp till hakan så gav jag mig ut i stormen.

5 kommentarer:

Jeppsson sa...

Sv: Nä, vår nya svarta valp är en SCHÄFER, knappast nån dvärghund! Så hur ska jag försvara att jag fortfarande kallar mej Dvärghundspossen? Vete sjutton... jag får väl säga att hon är en dvärghund innerst inne, en dvärghund i stort format. ;-)

Monica sa...

Bilen skall "skoas" om....det MÅSTE jag komma i håg....roligt.
Hurtiga Ninja, du är inte dålig att ge dig av i full utrustning i snöstormen. Men tänk vad bra för kropp och själ.
Var rädd om dig. God Natt kram från mig.

Fenixmonas sa...

Inte illa gjort av dig!!Jag tar ju alla chanser att få stanna inne...fast även jag måste ju till jobbet, men jag använder lindrigadte sättet...hehehe...kramiz!!

ansepanse sa...

bara man har rätt kläder kan det vara härligt att komma ut i snöstorm också
kramar

NatureFootstep sa...

hoppas allt gick bra. Här är detsamma sak. :(