Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 15 november 2010

Dagens ljusterapi....

.....fick jag i ösregn! Till helgen har vi marknad på jobbet. Vårt gäng ska stå i ett stort partytält som används som öltält på sommaren. Mina kollegor lyckades vända taket ut och in när de satte upp tältet vilket gjorde att det regnade in idag med besked. Nu ska tilläggas att det inte är så enkelt att sätta upp det där tältet utan beskrivning och få alla delar på rätt plats.
Vi ringde HK och begärde personalförstärkning......men de hade ingen personal över.
Det är klart att ingen hade lust att åka ut till oss och hjälpa till med tältresning i ösregnet så undertecknad fick därför arbeta över.
Att resa stora partytält är egentligen inget kvinnogöra.....man bör vara både lång och stark.
Som tur var fick vi hjälp av en hygglig kille som arbetar i parken och två karlar och en kvinna fixade skivan.
Så idag har jag fått ljusterapi, tränat mina muskler och blivit blöt........riktigt nyttigt med andra ord.

Stadsporten i Siena en dag med regn i luften

Rådhuset i Siena

Det berömda torget där hästkapplöpningarna hålls


Paraplyerna kom fram.....det är inte bara Sverige som bjuder på gråväder

1 kommentar:

Monica sa...

Oui Madame....ser du...tanten slänger sig med franska...*fniss*.....spännande det där med tältet....vad-när-hur??????
Vackra bilder! Vet du...idag fick vi meddelande om att B fått ett stipendium till...håll i dig: Toscana i maj-11. Jippi.
Varm kram från mig.