Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 13 november 2010

Jag har lärt mig att tycka om.....

....de första veckorna i november. Jag njuter av stillheten, tystnaden och de milda jordfärgerna en grå vindstilla dag. Naturen har gått till vila och det känns som om jag också vill göra det. Tyvärr tillåter inte det moderna samhället att vi går ned på halvfart så här års, fast det känns som om det vore naturligt att göra det.
I torsdags köpte jag en ny kamera till vår konstgrupp på jobbet. Jag har den på prov hemma hos mig ett tag för att lära mig funktionerna. Vad passar väl bättre än att ta med den ut på fotosafari denna gråa novemberdag?



6 kommentarer:

ansepanse sa...

jag har upplevt mig som ganska ensam om att tycka om november genom åren, äntligen en själsfrände :)
jättefina bilder
kramar

Monica sa...

Jag börjar med att säga: Wow vilka vackra bilder!Mycket vackra!.....ser du det nu...?..hi,hi,
Men hur i "jessu" namn kan du gilla november månad? Den som är så grå & tråkig( jag vill stryka denna månaden ur året)....
Kram och önskar dig en jätte skön Helg.

Yvonne :-) sa...

Ha ha Det förtäljer inte historien om han hade köpt grishuvud förr.Verkar vara en bra kamera..Kram!.

Stina sa...

Nja...november är inte riktigt min favorit, men den brukar fara snabbt förbi trots allt. Kameran måste vara super med tanke på vilka fina bilder den tar :)

Sv: Där slog du huvudet på spiken Ninja; nu känns det verkligen att det är helg...för första gången på väldigt länge..

Ha det så gott! Kram

Fenixmonas sa...

Ser ut att vara en bra kamera av bilderna att döma. Kramiz

Åsa! sa...

November är stillhetens månad, men visst är det svårt att hålla emot när omvärlden rusar förbi!